• Fluffguf

    Vad är din erfarenhet av p-piller?

    Jag blev så förvånad när jag läste här att så många har haft problem med p-piller, själv fasar jag nästan för att sluta med dem när vi ska försöka skaffa barn...

    Så nu undrar jag hur vanligt det egentligen är att må dåligt av dem, ibland låter det som att de flesta gör det!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är din erfarenhet av p-piller?
  • Snutte och Snuttan

    mådde sämre när jag tog p-piller. fick en helt annan sida av mig jag aldrig sett förr..


    Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • MissHellen

    Jag har testat 4 olika sorter, o jag tål dom inte. Jag blir en riktig ragata, sur o grinig hela tiden. Sattsar hällre på vårat(mitt o sambons) förhållande än på P-piller

  • Clobberella

    Jag mådde otroligt dåligt (fysiskt) när jag åt p-piller och fick sluta efter ett par-tre veckor. Kroppen skulle ju vänja sig, men jag ringde sjukvårdsupplysningen och fick veta att så dålig som jag blev (kraftigt illamående dagligen, var tvungen att kombinera tabletten med en STOR portion mat för att inte få upp den igen) skulle man verkligen inte bli, och jag skulle sluta med dem direkt.

    Det var det, och nu är det kondom som gäller.

  • Laire

    Mådde mycket sämre, och tappade helt min sexlust. Har börjat kommit tillbaka lite smått nu fyra år efteråt...


    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Freiya

    jag mådde precis som vanligt hela tiden. käkade dom i 9 år, blev gravid nästan direkt när jag slutade, så jag hade inga som helst problem! Trinovum käkade jag.


    Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • danitra

    Mådde bättre. Eller ja, mår bättre ska jag säga.

    Mensen är regelbunden och kort och humöret bättre.

  • 4barnsMom

    Jag mådde sämre.. Men jag insåg inte det förän jag slutade med dom Då blev jag snällare och gladare


    Stolt Mamma till Samuel -97 Elin -00 Elias -06 & NovemberBebis i magen!!
  • rosenkind

    Jag hade inte bra erfarenheter av dem..åt p-piller i ca 5 år, men det var först när jag slutade ta dem som jag fattade hur dåligt jag hade mått! Positivt var att min hy blev bättre...

    Negavtivt var att jag ca en gång per månad blev helt apatiskt, lade mig bara på sängen och var helt tom! Kunde vakna av kramper i magen nu som då (fick veta av gynekologen efteråt att det är en vanlig biverkning)... Slutade med dem för över 2 år sedan...varför knapra piller varje dag när det inte behövs. Kondom är faktikst inte sååå jobbigt, och nu kör vi utan :)
    Provade flera sorter: Diane Nova, Jasmine, Harmonet...

  • rosenkind

    Förresten, positivt var att mensen blev regelbunden när jag tog dem och fortsatte vara det också efter att jag slutat ta dem. dessutom blödde jag jättemycket för jag började med dem och hade jätteont med mens, det har jag inte nu längre. Så lite positivt var det iaf!

  • Hint

    Började när jag var 16 och slutade med dem när jag var ca 23-24. Så om det var P-pillrena eller vanliga tonårsproblem som präglade den tiden det vet jag inte. Men jag valde att sluta då det inte kändes rätt att få in massa onödiga hormoner i min kropp.

Svar på tråden Vad är din erfarenhet av p-piller?