• Fräknig donna

Ek matbord, kan vi ha vit sideboard m.m??

Behöver verklgien er inrednings hjälp!

Vi har ett rätt stort matrum men ett matbord med sex stolar i massiv oljad ek. Nu ska vi till och köpa ett sideboard som ska stå på ena sidan mot väggen och ett högskåp el. ett väggskåp som ska vara på andra sidan av rummet/bordet (som står i mitten) Hoppas ni förstår?

Vi har hela tiden varit inne på att köpa två möbler i massiv ek (som bordet) men nu funderar vi på om man skulle kunna ha VITA möbler till ekbordet? För det är enklare att hitta vita möbler..(vi har letat i ett halvår nu..)

Snälla va tror ni? Kan det funka? Kan ni tipsa om fina sideboards?
    kanske tom. bilder att visa?!! Tack!!

• Svar på tråden Ek matbord, kan vi ha vit sideboard m.m??
  • Sander o Loves mamma

Vi funderade på att ha Mio´s sideboard, Kansas ihop med vår ek-matmöbel...
    Gillar kombinationen.

• Fräknig donna

ja, den va fin.
    Vi har varit inne på "moa" sideboard på mio (i ek) den är så snygg! men då finns det ingen mer möbel (isamma stil) som vi kan ha på andra sidan bordet. Vi är i desperat behov av massa förvaringsutrymme...

• Fräknig donna

puffar igen...*hoppas*

• PitraPi

Jag tycker att ek och vitt är jättefint ihop! Jag har visserligen bara möbler som består av båda men jag kan absolut tänka mig att ekbord och vitt sideboard funkar kalas!

• LilyRose

Vitt och ek fungerar kanon!!

Jag tror att Svenska Hem säljer en möble med denna kombination, minns ej namnet, men kanske finns det på deras hemsida.

Ikea har snygga sideboard i vitt - skall kolla vad de heter....

• LilyRose

Grimle hette det. Man kan 2 sådana bredvid varandra.

Jag tycker dom är supersnygga..

Lycka till!

• mrs holiday

Tycker det är jättefint med ekmöbler och vita möbler ihop.Sen får man gärna ta upp eken i lite detaljer också, som luscious skriver. Ni kanske kan göra ett eget sideboard av köksskåpstommar+luckor från IKEA? Det har vi gjort, det blev både billigt och snyggt och så får man det precis som man vill ha det i längd, djup osv. Vi har en TV-bänk med vita luckor och ekbänkskiva och ett sideboard med ekluckor och ekbänksiva. Vår matgrupp är för övrigt också i oljad ek.

• Julianna

Vitt och ek = superfint tycker jag! Vi har själva ett ekbord och sen vita lantliga stolar från Ikea. Love it!

• Mamma2001

klart du kan välja vitt till ek,ek var ju så  poppis nu ett tag så tar man bara ek så tror jag man tröttnar för fort..

What comes around ,goes around
  • Fräknig donna

åh, tack alla!

Vi har faktskt hittat ett fint vitt sideboard på Bo concept! Ett demo ex. så det va lite rea!

Sen blir det nog ett vitt väggskåp (ikea)på andra sidan. Toppen!

• Saris2

Jysk har ju annars Liva-serien i ek. Finns både vitrinskåp och sideboard! Själv har jag Liva-matbordet, och är supernöjd med det!

Svar på tråden Ek matbord, kan vi ha vit sideboard m.m??