• Yosa

Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3

Ekorrfamiljen :
    Tack till dig med för att du lägger ut korten på dina inköp. Jättekul att se.

• Yosa

Nu är det klart: Vi ska åka till Ullared på söndag kväll. Sova på campingen 2 nätter och shoppa måndag och tisdag!

• Yosa

Nu ligger jag efter i tråden. Nyss hemkommen från Ullared ch 7500kr fattigare men MYCKET nöjd. Fråga gärna på ni! Jag gick där 2 hela dagar och har nog rätt så koll på vad som finns.

• Yosa

Pollyman:
    Jo det finns vagnar av olika slag. vet dock inget pris.

• Yosa

ja 7500 *nöjd* men om jag tänker efter så var sambon inne en sväng till det sista. Då köpte han 2 pkt torrbollen, ölkorv, folköl, godis så lägg på 100kr till. Säg 7600 då.

Ja massor av barnkläder. Både till Elin och till lill* i magen. Babysitter 198kr,
    skruvdragare black&decker 498kr,
    nappflaskor,
    massor av leksaker (=julklappar och kommande presenter),
    sambon köpte en "laser-grej" som skickar en laserstråle så att man ser att något är rakt när man snickrar o sätter upp grejer 198kr,
    presentpapper,
    fotoalbum,
    amningsBH styckpris 69kr,
    stekpanna,
    tvättlappar,
    idomin,
    zinksalva,
    tops,
    engångshyvlar,
    läppsyl,
    mamma-topp,
    några vanliga dam-toppar (fast jag tycker inte damkläderna är särkilt bra/fina jämfört med herr som är mycket bättre),
    sambon köpte många snygga t-shirts märke TREND för 45-49 kr.

etc etc etc.

• Yosa

MÅSTE tipsa er om jättefina och "kraftiga" och tjocka fleece-jackor (tröjor med dragkedja) för bara 49.90 kr. Fanns i flera färger röda, vita, bruna, svarta. Sen fanns de i flerfärgade lite "pojkiga" och vad de kostade vet jag inte. De hängde bland jackor. Jag köpte en 100 och den var bara något lite för stor för min tjej som normalt har 92/98 så de är inte så jättestora i storlekarna

Ett annat tips är utgånde pyjamas :tröja och byxa för 14.95kr!! Tunna och sköna. I storlekarna fråna 80-130. Bland flick-pyjamas.

• Yosa

Börnen:
    Overaller, underställ, termobyxor, vinterjackor, regnkläder, mössor, vantar fanns det i massor. Dock kunde jag inte hitta några sommar-jackor (bara de fleece som jag skrev om ovan)

• Yosa

Emma Henrik:
    Såg att ni var från Skövde *vinkar från Mariestad*

• Yosa

jordnöten:
    är du säker på att ni behöver köpa sovsäck? Tillhandahåller inte förskolan det?

• Yosa

Jag vart besviken på att jag inte hittade en enda tröja i storlek 98 och uppåt. Alltså långärmade tjocka tröjor som man har t-shirt under.

• Yosa

Lyckliga jag:
    Jag köpte ingen nu men förra året hade hon en av ett märke som geKås har fast den köptes på Karlssons. Den var jättebra. Dock var det en overall i affären som hade trasigt spänne, det man knäpper runt barnets midja. Men spännet vi köpte höll hela vintern.

• Yosa

Sarah å Leia :
    De hade Mickey leksaksspis. Det är bra kvalite. vet dock inte priset.

• Yosa

Ercki:
    Vi var där måndag och tisdag v 32. Vädret var varmt och soligt så jag antar att många var p¨å stranden efter denna katastof-sommar. Jag kom dit 8:05 på måndagen (de öppnar 8) och jag fick köa 5 minuter för att komma in. När jag skulle ut runt 13 och äta var det en före mig i kön på hamburgerstället precis utanför. När jag skulle betala mina varor på GeKås och gå ut vid 16tiden var det en tjej före mig. Hon hade många varor så jag kanske fick vänta på henne ca 5 minuter. Det var mycket folk på röda och blåa kafét när jag ville fika. Men bara en före mig i automaten. Lite trångt på sina håll mellan hyllorna, men rätt ok. Jag hatar när folk ställer sin vagn mitt i gången och står och pratar. Jag är alltid skitnoga med att ställa mig åt sidan. När jag skulle prova BH i provhytten 3ggr (!) fick jag köa ca 5minuter.

Det var ungefär samma på tisdagen fast då var jag inte där inne lika länge.

Det fanns gott om plats på campingen. Antar att många hade börjat jobba redan och att den värsta semesterhysterin var över.

• Yosa

Någon som vet vilka dinappar som passar till de napflaskor som GeKås säljer? Jag köpte flaskor av märket Babyboom.

• Yosa

Jie :
    fast jag är ännu mer GeKås-sjuk-jag har köpt presenter till barn som fyller till våren och sommaren (alltså 2008). Vi ska ha bebis i januari och tycker det är skönt att ha sånt klart. För att inte tala om storasysters kläder till våren och sommaren 08.

• Yosa

Så tänkte jag också när jag var där...skit-töntigt men sån är man väl!

• Yosa

Jag tittade en del på mammakläder. Jag provade en jättesöt topp men den fanns bara i S och M och jag hade velat ha en L, så då blev jag lite "sur". Jag köpte en svart mammatopp för 99kr som jag tror blir bra. Jag har lånat en del mammakläder från en kompis och hon har köpt den på GeKås. De är jätttebra, sköna. Bla toppa och mysbyxor. Jag kollade inte så jätte mycket på byxor nu när jag var där för en månad sedan men visst fanns det byxor. Såg bl.a. snickarjeanse.

Sen köpte jag vanliga snygga toppar i storlek XL som jag tänkte växa i framåt vintern. Har BF 21/1. Så kolla efter stora storlekar även där.

MEN jag bara måset tipsa om amningsBH som jag köpte för 69kr! Skitsköna. Jag har använt dem sen jag köpte dem. Jättesköna. Köpte en svart och en vit. Kommer inte ihåg vad den hette men brvid hängde en annan sort som inte alls var lika skön. Min är liksom helt slät på kupan. Inga sömmar eller blommor eller nåt. Bra 69kr!

Svar på tråden Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3