• solen82

Lunginflammation

Hej precis hemkomna från doktorn, vår son på 1 år har lunginflammation
    Var innne på akuten i natt men där sa de att det bara var en dunderförkylning. Men sen tyckte  jag att han andades lustigt så vi ringde sjukvårds upplysningen och de sa att vi skulle komma in direkt. Där lyssnade doktorn och sa att det var lunginflammation på ena sidan. Han tyckte det var konstigt att de inte hört det i natt.

Någon anna som har haft elelr har barn som har haft lunginflammation?
    Hur långtid tar det innan det ger med sig?
    Vår son fick kåvepenin och bricanyl!

• Svar på tråden Lunginflammation
  • susye

är det bara rätt antibiotika han fått så lär det bli bättre på några dagar

• susye

jo det läst ejag att det var. men det är ju så att man vet ju itne säkert att det är rät tantibiotika för det kan ju vara olika bakterier men kåvepenin brukar hjälpa

• solen82

okej då förstår jag, bara att hoppas då!

• 4barnsMom

Min son har.. Han är 10 år visserligen men fick kåvepenin första dosen i lördags, igår orkade han gå ut lite, det är en jävla sjukdom det där

Vi var in förra onsdagen och sänkan var på 44, ingen lunginflammatoin. Vi skulle komma tillbaka om han inte var bättre på fredagen, då vi kom in hade han tappat 1,6kg på 24 timmar och sänkan var på 290

Lungröntgen visade stor klump i ena lungan..

Stolt Mamma till Samuel -97 Elin -00 Elias -06 & NovemberBebis i magen!!
  • solen82

oj! Men läkarn bara lyssnade på vår sån, ingen sänka eller ngt
    Men man måste lita på läkaren ju

• susye

jo men man hör om det är lunginflamamtion men en del läkar vill ta prover o röntgen för säkerhets skull

• 4barnsMom

Jo, och kåvepenin slår ut annat oxå

De tog på vår kille bara för han var i så otroligt dåligt skick, han bara spydde och ville svimma Efter några dygn utan mat och vätska blir det väl så..

Så de ville vara helt säkra på att behandla rätt, vi blev skickade från Dlm till en barnklinik och de gjorde lite extra prover när vi ändå var där.

Er kille var väl förhoppningsvis inte i så dåligt skick, det hade inte min varit heller om han fått pencillin redan på onsdagen

Stolt Mamma till Samuel -97 Elin -00 Elias -06 & NovemberBebis i magen!!
  • solen82

Nej det har väl inte hunnit gå så lång i och med att vi varit inne 2 gånger med kort varsel. Fan vad man är glad att man inte ger sig. Det känns så jäkla sorgligt när ens barn blir dåligt.

Svar på tråden Lunginflammation