Inlägg från: Centurion |Visa alla inlägg
  • Centurion

Moderatortråden

Varför får man inte en varning eller tillsägelse innan man blir av med anonymitetsfunktionen?

• Centurion

Jag väntar fortfarande på svar på min fråga.. Varför utdelas det inte en varning eller tillsägelse innan funktionen dras in?

• Centurion

HALLÅ!
    Kan inte jag också få svar på min fråga? Har just läst regler & policy och undrar hur det fungerar..

• Centurion

Mm jag tycker att det vore på sin plats att börja med att varna om funktionen används utan grund. Förstår liksom principen att man inte ska kunna gömma sig bakom funktionen för skräpsaker. Fortlöper missbruket efter detta är det naturligtvis bara att spärra funktionen.

• Centurion

"Missbrukas anonymiteten på sådant sätt att det strider mot användarvillkoren dras denna förmån in permanent. Man får t.ex inte gömma sig bakom anonymiteten för att kränka en individ eller skriva negativt om någon person eller grupp.

Inlägg som inte hör till känsliga rummet får inte postas i syfte att kunna åtnjuta anonymitet, det kan också leda till att anonymfunktionen dras in. Postar man en ny fråga om sådant som det inte finns synnerliga skäl att vara anonym för gör det att anonymfunktionen dras in i en vecka. Om det upprepas får man anonymfunktionen indragen i en månad. Därefter blir det permanent." Saxat ur regler och policy.

Jo jag undrade över ett annat fall. En vän till mig fick funktionen indragen och var mycket besviken eftersom det var ett misstag. Som jag förstått har hon varit i kontakt med er moderatorer för att få "upprättelse" men fått avslag på sin förfrågan. enligt reglerna borde hon alltså återfått sin anonymitet vid det här laget.

• Centurion

Jahaja får man fråga hur man motverkar bakfylla jag fick dooooooooooooom rätt i alla fall

Svar på tråden Moderatortråden