• Royalisten

Åskväder på G...livrädd för åska!

Ush!SMHI har gått ut och varnat för stort åskväder ikväll.En så länge är det lugnt...Vet inte när det kommer att slå till.Just nu lyser solen och är lite molnigt.Är livrädd för åska och blixt.Drar alltid ut sladdar så fort jag hör något muller och sätter mej i bilen tills det går över...Men är bilen verkligen ett säkert tips?Läste nån gång att blixten slagit ner i bilen ialla fall.Skulle kännas tryggt med åskledare.Har inte det där jag bor...Men hur skaffar man åskledare till hus och vad kostar det?

• Svar på tråden Åskväder på G...livrädd för åska!
  • Royalisten

Någon annan som har tips vart man kan köpa åskledare?

• Pepa77

Kolla länken royalisten skickade.

Ser inte vad det är för bil bara. Det var detta jag hade läst.

• Mirris

Usch, vill int ehller ha åska. Är jag hemma är det OK, men jag ska jobba hela veckan.
    Hatar när det börjar åska på natten. Det blir så mycket fel på alla telefoner o så mycket jobb.. o jag är fortfarande lite osäker på vad jag ska göra när det blir fel.

I morrn skulle det bli nåt makalöst åskväder här tydligen.

Jag brukar kolla på www.vanertracker.se där kan man oftast se vart ovädren är!

• linga

Man är säkrare inomhus än i en bil. Bilen leder inte ner blixten i marken, däremot blir det som en farradys bur, dvs du sitter väl ganska säkert så länge du inte rör vid chassit. Lite krångligt att ta sig ur då...

• Neonlight

Ska de åska i Sthlm ??
    Tror ja flyr in på toaletten

• Royalisten

Mest varingar kring svealand

• Neonlight

med min förbannade otur drar den väl förbi mej en sväng först =)

• Lizard19

Har oxå upplevt hemska åskor. Nere i polen där mormor och morfar bor så har d ett hus som är mer än 100 år gammal mitt i skogen. Åskan är hemsk där. Har slagit ner ett antal ggr men vi har klarat oss. Men faktiskt e jag inte rädd utan mer att jag vill ha åska. Tycker de är extremt mysigt....

Winners are simply willing to do what losers won´t
  • Royalisten

Igår kom åskovädret.Varade bara runt 1 timme.Var inte så farligt som jag befarade att det skulle bli...Gick över ganska snabbt.

• Mirris

Usch, idag verkar det kunna dra ihop sig här i Närketrakten!! Vill inte.
    Kan det int ekomma i morrn istället, när jag inte jag jobbar

• Royalisten

Nu var det åska igår kväll igen och jag var ensam med katten hemma...var så rädd så jag mådde illa och skakade och svettades...

• Lantani

jag tycker inte alls om åska jag heller. har flyttat ihop med pojkvännen nu och han örju inte alltid hemma och såfort jag hör mulkler blir jag livrädd. Brukar krypa under täcket och blunda tills åskan går över.

Svar på tråden Åskväder på G...livrädd för åska!