• Clio

    Jag vill ha skämt telegram till ett bröllop

    Har letat lite på nätet, har hittat skrattnet men vill ha ngr roliga som inte bara är supersexuella. Snälla vi måste ha tips nu och det är bråttom.....

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-19 13:10:24:
    Om ni har andra tips på spex eller roliga inslag till festen så mottages detta gärna också.

  • Svar på tråden Jag vill ha skämt telegram till ett bröllop
  • Kristall V

    clio, lägg gärna ut dina spex och skämttelegram här också, jag ska vara toastmadame på ett bröllop senare i sommar

  • Clio

    Kristall V skrev 2007-06-19 13:23:41 följande:


    clio, lägg gärna ut dina spex och skämttelegram här också, jag ska vara toastmadame på ett bröllop senare i sommar
    Jag kan skicka ett meddelande till dig om du vill eftersom jag inte vill avslöja allt för mkt här då jag vet att en del av gästerna håller till här. Bröllopet äger rum 070707 men efter det kan jag ju gärna berätta om allt.
  • Madde A

    åhh vilken bra tråd. Ska vara tärna på min kompis bröllop om några månader o även göra festprogrammet och killen ska va toastmaster så här hittade vi lite tips


    Mamma till Kevin 990701 Elias 060902
  • Clio

    Tips på ett roligt spex...
    Två personer kommer in i rummet iklädda regnkläder. De har varsinn hink med sig in i dessa finns vatten. De går mellan borden och öser vattnet mellan dem fram och tillbaka. Detta inslag kommer lite då och då under kvällen. Sista gången kommer de inspringande mot brudparet och kastar "vattnet" på dem men saken är den att nu är vattnet utbytt mot godis.

  • Clio

    Ett till tips.
    Gör en hatt, valfri modell. Spela in olika tankar för olika personer, t. ex. vad pappan tänker om brudgummen, gamla hyss m.m.
    Sätt på hatten på förhand bestämda personer och spela upp tankarna. Brukar alltid vara väldigt populärt.

  • Karlstadtös

    Nu är det slut på piskor och läder
    jag önskar jag vore i brudens kläder

    Hälsningar Jonas Gardell

  • trollet77

    "uppdrag under tallriken" är en kul lek. Man delar i smyg ut olika uppdrag till några personer, 25% av gästerna kanske. Uppdragen kan tex vara:
    Torka din bordsgranne om munnen då och då.
    Klaga på det extremt sega köttet.
    Ta mat av din bordsgranne då och då, säg att hans mat ser godare ut... osv

    I slutet av kvällen kan man ju vara snäll och berätta att några hade hemliga uppdrag, (så inte alla tror att man är helt knäpp)

    På en fest jag var på hade en vid mitt bord fått i uppdrag att ställa sig på stolen och skrika högt, EN SPINDEL, TA BORT DEN TA BORT DEN JAG DÖÖÖÖR
    Kan säga att det blev ett stort asgarv, hon spelade verkligen sin "roll" jättebra.

  • fitforfight

    Senaste bröllopet jag var på så hade dom nyckelleken, 5 tjejer gav tillbaka nyckeln till brudgummen sen när alla trodde att det var klart så reser sig min sambo(kille) och säger
    - då är det väl kört för oss oxå antar jag och så gav han oxå tillbaka "sin" nyckel.
    Då skrattade alla som mest.

    Sen när bruden gick på toaletten pussade alla killar henne på kinden och samma sak för brudgummen.

    Sen hade dom en rolig lek där brudparet fick ta av sig skorna och ställa sig framför alla uppe på en varsin stol med ryggarna imot varandra.

    I händer hade dom skorna. bruden hade en av sina och en av hennes man och mannen samma sak.

    Sen ställde lekledaren frågor tex.

    Vem städar hemma
    vem lagar godast mat
    vem spenderar mest pengar
    vem tar iniativ till sex o
    och liknande frågor.

    Brudparet skulle då hålla upp den sko som svaret stämde på.
    Det va ganska kul för dom hade lite olika uppfattningar om det där.

  • Miss Cee

    När dagen är över och ni sovit ut
    finns risken att allt ändå är som förrut...
    Så ta er i akt och kontrollera alla formulär,
    så inte vigseln ogiltig är.
    För akta er! Vem vet-
    prästen kanske gick på Farifax universitet!
    /Sven-Otto Littorin

  • Miss Cee

    Vid bråk: kasta tallrikar istället för att slåss
    och när ni blitt vänner fyll på skåpen hos oss!
    /Duka

  • Maddeluskan

    På min bästa väns bröllop så hade toastmastern hittat på olika telegram så mitt under middagen så läste han upp ett telegram från alla killar på brandstationen i den stad där hon var uppväxt. Hon blev ju såklart fundersam och frågade ut alla vem som hade kommit på det, men ingen av gästerna visste nåt.
    Efter ett tag fick brudgummen ett telegram från damlaget i fotboll från den stad han var uppväxt i, det var lyckat!

  • Bergie

    Ingen som har några skämttelegram på engelska, då hälften av bröllopsgästerna kommer att vara engelsmän på det bröllopet jag ska på. Vet inte vad dom har för seder men det hade varit kul att hitta på nåt roligt som alla förstår.

  • Clio

    Ja just det Bergie, det är ju en massa norska gäster också.... ngn på norska kanske??

  • OneOfAKind

    Vilka goda skratt jag har fått medans jag har suttit och läst här! Är visserligen inte bjuden på några bröllop just nu men man kan ju få lite tips för framtiden

  • SpecialK

    Underbar tråd, åh vad kul! *lägger till i favoriter*

  • tesslan

    Vi hade en sång som man efter varje vers satte på sig papptallrikar till öron, snapsglas till ögon, sockerbitar till tänder mm. Den var jättekul och man såg inte riktigt klok ut när man var klar.

    Kan leta reda på texten när jag kommer hem ikväll om du vill ha den.

    Har bild i galleriet på oss i utstyrseln

  • Clio

    Tack så mkt tesslan. För min del så har vi redan den men lägg ut den här för det är många som vill ha tips har man ju märkt! Men jag håller med om att den är hysteriskt rolig. Vi gjorde den på ett bröllop för tre år sen.

  • Clio

    Nu är det snart dags, närmare bestämt en vecka kvar! Ngr sistaminuten tips ngn, sånt som man bara inte får glömma som festansvarig??

  • Clio

    Tusen tack alla ni som gett mig tips och råd här. Festen blev en succé!! Om det är någon som vill ha tips och råd av mig så är det bara att skriva i min gästbok så ska jag besvara era frågor. Jag kan absolut rekomendera att var värdpar/toastmasters. Man ska veta att det innebär mycket jobb men att det var vansinnigt roligt! Ha en glad sommar alla!! KRAM

Svar på tråden Jag vill ha skämt telegram till ett bröllop