• Lorelei

Vad har ni i lön???

Audionom (vårdyrke med andra år... tre års universitetsstudier) och tjänar 19900 innan skatt, min ingångslön då jag bara jobbat drygt ett halvår... men jag ligger ändå högt jämfört med många andra som gick ut samtidigt som mig... Klart för låga löner inom vården... har tackat nej till jobb med bättre betalt som inte krävt någon eftergymnasial utbildning (man kunde ju hoppas att det skulle ge något när man tänker efter att man har nästan 150000 i studieskulder *suck*)

• Lorelei

Anonym 14.49 - Jag säger inget om det... bor med en ingenjör med magisterexamen (140p) som inte har hittat jobb så jag klagar inte... Tycker inte att det är någon skillnad på vilket yrke man har så, det var inte det jag reagerade på. Men jag kan reagera på att man inte har bättre betalt än så när man ändå har studerat tre år på universitet... jag hade vänner och bekanta som är utan utbildning men ändå tjänar bättre. Jag är nöjd med min lön så jag klagar inte! (Om jag ska jämföra med de flesta i mitt yrke så ligger jag ändå runt 2000;- bättre)

Var absolut inte ute efter en "vårdlönedebatt" inte.

• Lorelei

Hm... menade självklart 160p på magsiterexamen... inte 140 *suckar över sig själv* =)

Svar på tråden Vad har ni i lön???