Vad har ni i lön???
Jag tjänar ca 30' och min sambo 35'. Dock känner jag mig inte rik för det, pengarna är slut efter räkningar, bolåneräntor, autogiron och CSN betalningar... man måste ju i denna tråd ta i beaktande var alla bor med. Det kan variera oerhört i matkostnader och boendekostnader i landet. Själv bor jag i Stockholm, och eftersom jag inte vill pendla en timme per dag så har jag från gymnasievalet varit medveten om att jag måste tjäna bra för att kunna bo i Stockholm. Egentligen ville jag gå Musik eller Drama eller nått kul på gymnasiet, men det blev Natur... (vilket var kul det med), när jag var yngre ville jag bli barnmorska eller jobba på dagis... men det valde jag bort pga lön med mera... så det blev ingenjörsstudier istället... och så här i efterhand ångrar jag inte det alls, eftersom jag trivs jätte bra med det jag gör. Men ni som inte tycker man ska välja jobb efter lön ska väl inte då heller klanka ner på folk som inte tycker som ni... Jag tycker också att sjukvårdspersonal, lärare och dagispersonal tjänar uruselt och jag skulle gärna se en förändring i detta.. tyvärr har ju staten inte så bra finanser just nu.