• Anonym

Vad har ni i lön???

Eftersom det i Sverige är så känsligt att prata om vad man har i lön ställer jag frågan här till er där alla kan vara anonyma.

Jag själv är lärare och har 19 300 i månaden.

Vad har ni?

• Svar på tråden Vad har ni i lön???
  • Anonym

Skötare inom psykiatrin (även undersköterska), utbildad, jobbat i ca 6 år. Lön: 15400 kr/månad

• Anonym

Jag är nyexad förskollärare och har 19800.- i månaden

• Anonym

28 000 i månaden som personalvetare. Min man arbetar som systemtekniekr och tjänar 26500 i månaden. Tillsammans har vi ca
    420 000 i studieskuld. Föräldraledigheten delar vi på eftersom vi tjänar nästan lika. (Men jag lite mer

• penapöna

Till anonym igen, när jag började min utbildning så var det jättebrist på läkarsekreterare här i sthlm. Arbetsgivarna ringde till skolorna och erbjöd fasta tjänster. Men när jag hade börjat min ettåriga utbildning så började arbetsförmedlingen att massproducera läkarsekreterare med en utbildning på ett halvår eller så. Det jag hört är att min utbildning prioriteras framför deras. Men det är tyvärr så att de hade ju redan tagit jobben som fanns när jag tog examen. Så i min klass var vi bara 3 st som hade jobb när vi tog examen.

Jag fick jobb där jag praktiserade, tyvärr var det ett skitställe som bara utnyttjade, och min kollega var så knäpp att man förstår inte hur hon står ut med sig själv. För mej var det en tjej som fick gå när de hittade mej, jag fick gå när de hittade en annan (när jag var på semester - hon var där när jag kom tillbaka) och den tjejen får gå nu när en de hittade en annan. Antagligen får hon gå snart också.

Jag har massivs med kontakter inom vården eftersom jag arbetat som undersköterska men det hjälper tyvärr inte när det är anställningsstopp eller tjänsterna är tillsatta.

Skulle absolut kunna tänka mej att flytta från sthlm, men det får bli när min make är färdig med sin utbildning om ett år.

• Anonym

Lagerarbetare med 17800.- imånaden.

• Anonym

Hej
    Jag har 17 200 kr/månaden är utbildad Undersköterska men jobbar som personlig assistent (inga OB-tilläg är med i lönen utan detta är grundlönen) Jag har jobbat i 6 år inom vården.

• Anonym

Jobbar med teknisksupport/problemlösning mot kund och har en lön på 16.800kr och då ligger jag inte lägst på min avdelning.

• Lady

Jag och min man pluggar och vår gemnsamma inkomst ligger på ca 13000= studielån+studiebidrag - sommarmånaderna får vi 0 kroner.
    När man betalat alla räkningar och köpt mat blir det inte mycket över Tufft !! (vi har levt så här i 4 år)

• Anonym

Jag är utbilldad udersöterska, men jobbar nu som personlig assistent (hel tid). Har 15800/mån

• flowermoon

Vi är bägge arbetslösa och går på A-kassa. Föräldrapenningen baseras på tidigare löner - min 25000:-/mån (systemutvecklare) och sambons 22.500:-/mån (systemtestare). Vi räknar med att jag börjar med föräldraledigheten sen får vi se vem som får jobb först.

Svar på tråden Vad har ni i lön???