• Anonym

Vad har ni i lön???

Jag är datakonsult och har tre års utbildning i bagaget, har jobbat i 3 1/2 år och tjänar 24.000 i månaden. I min branch idag får man nästan vara glad över att man har ett jobb. Har blivit lovad en liten löneförhöjning dock... :)

• Anonym

Tjänade 27000 på mitt förra jobb, nu tjänar jag 14 400.

• Anonym

Jag är tandläkare (5 års högskolestudier), har jobbat i 3 år och tjänar 24 700kr.

• Anonym

Barnskötar (jobbat som det i 6månader) 15000:-/mån.....

• Anonym

Till tandläkare:

Jag tycker allt att du är underbetald, med tanke på den tid du lagt ner på högskolestudier. Eller det kanske är normallön för tandläkare?

*nyfiken*

• Anonym

växeltelefonist här och har 15.500/mån utan nån speciell utbildning

• Anonym

Efter att ha läst igenom denna tråd så fattar jag faktiskt inte varför det alltid är sånt snack om att sjuksköterskor tjänar så dåligt. Jag tycker att ni tjänar bra (precis som jag tycker att ni ska göra också men jag trodde att ni tjänade mycket sämre).

• Anonym

Ja det tycker jag verkligen. Jag hade ingen aning om att de tjänade så mycket. Det finns ju många andra i denna tråd däremot som tjänar mindre än jag både visste och tycker att de ska ha.

• Anonym

Ok. Nu ska jag bräcka er allihopa. Jag är civilekonom (4 års högskolestudier) och min ingångslön som vikarie var 94 kr/tim. Nu har jag ett längre vikariat och tjänar 17 500 kr/mån istället för 15 500 kr i mån som 94 kr/tim ungefär motsvarar. Är inte jag mest lurad av alla? *Kramar*

• Anonym

Trådstartaren här... oj, så många inlägg... Intressant.

Kan berätta att jag pratat med min chef och begärt löneökning sedan sist. Vet ej vad det hamnar på, men att det blir ökning är klart. Vi ska diskutera min lön och jag har många argument för bättre lön.

Någon som har löneförhandlat och som har tips?

Svar på tråden Vad har ni i lön???