Vad har ni i lön???
Är gymnsielärare sen 3 år tillbaka och tjänar 26000. Sambon är konstruktör och tjänar 32000. Vi har så det räcker och blir över så vi är nöjda (men strävar vidare!)
Är gymnsielärare sen 3 år tillbaka och tjänar 26000. Sambon är konstruktör och tjänar 32000. Vi har så det räcker och blir över så vi är nöjda (men strävar vidare!)
Jag är utbildad jurist och har arbetat i fem år. När jag började arbeta tjänade jag 15 500 kr. Nu arbetar jag på en domstol och tjänar 27 000 kr.
Jag har drygt 18 000/mån som förskollärare med tre års erfarenhet. Jobbar nu i en mindre stad i Norrland på en förskola med hög personaltäthet och små barngrupper. Helt klart ett bra jobb för 18 000. Kan jämföras med då jag jobbade i Uppsala, där lönen var högre, men arbetsvillkoren MYCKET sämre!
Jag har hellre denna lön för det jobb jag har nu, än har några tusen ytterligare men sämre villkor!
Har läst 4 år på högskola, jobbar med ett yrke som har lite anknytning till utbildningen 40 timmar i veckan och tjänar 14 400 kr, har jobbat ett år här.
Socialsekreterare med 19 300 kr
Grundskollärare 1-7, 22 500kr/mån
Jobbat 4 år.
Valde inte mitt jobb efter lönen utan för all ledighet- sommarlov, nov.lov, jullov, sportlov, påsklov...Gratis lunch varje dag.
Min fritid är mkt värd!
Nybakad sjuksköterska, 17800 kr. Känns ok med dagens läge
har valt sämsta möjliga yrke ur lönesynpunkt...3 års universitetsstudier(+ ytterligare 1 år med studielån för andra studier)
Tjänar efter 6 år i yrket 20 500:- finns de på min arbetsplats som jobbat i 20 år och de är uppe i hela 21 500:- Man vill bara gråta....och sambon tjänar ännu mindre...så inte är det fett inte....
Vaddå inte fett?? här klagar en del av er att ni har löner på "endast" 20.000 kr.. Hos ena parten i förhållandet.. Vad är det att klaga över??
Min sambo tjänar ca 17.000 kr och jag får UT max 10.000 kr totalt!