• Anonym

Vad har ni i lön???

Jaha, det är tydligt att man valt fel område att jobba i----VÅRDEN----
    Jag har en månadslön som undersköterska på 15800:-. Har jobbat som det i 4 år.

• Anonym

5 års högskolestudier, tre på heltid med lån och två utspritt på deltid ihop med jobb, och tjänar efter tre år 19500 som bibliotekarie. Jag hade tjänat lika mycket om jag hade stannat kvar i mitt gamla jobb som sekreterare med eftergymnasial sekreterarutbildning, utan studielån. Men jag klagar inte, jag visste på förhand hur det såg ut på lönefronten.

• Anonym

24 784kr i månaden. Tycker att det är lite med tanke på att jag har två magister examina och studeri bla på Harvard University.

• Anonym

Varierar, runt 42000 :-/mån, författarinna

• Anonym

ANONYM 21:09 Så mycket pengar för att berätta för kunderna vilka lån dom ska ta? Haha, vi skulle alla få jobb på bank. De personer som gör de riktigt bra jobben (som bla inom vården som nämns här) skulle behöva ha så mycket betalt för de gör en riktig god gärning!!

• Anonym

Jag är tydligen högbetald då silkya eftersom jag är anonym med mina 16 800.

Anonym 22:40, de flesta av oss är dåligt insatta i vad andra yrken egentligen gör och det är alltför lätt att döma ut andras jobb som inte riktiga jobb. Min examen kräver magisternivå och när jag har sommarjobbat har jag fått höra saker som "jag trodde inte man behövde några särskilda studier för att arbeta på bibliotek" och "FYRA år för att LÅNA UT BÖCKER???" Det värsta är nästan att de plötsligt blir väldigt förstående när de hör att jag kan bygga upp databaser, för även om de inte vet vad det heller innebär förstår de så väl att DATORkunskaper kräver studier... (obs ironi)

Jag tycker också att vårdjobben är jätteviktiga och att många av dem är skamligt underbetalda men jag kan också tycka att många "riktiga" manuella jobb är väldigt överbetalda jämfört med vilken utbildning som krävs. Min tjugoåriga systerdotter som precis gått ut gymnasiet och börjat med rutinjobb på Volvo tjänar mycket bättre än vad jag gör, men det är förstås upp till Volvo att bedöma vad de vill ge.

• Anonym

0 kr. är arbetslös, och studerade för länge innan jag hoppade av för att få a-kassa. man kan alltså säga att jag är för välutbildad...

• Anonym

Tidigare företagssamordnare i IT-branschen, 27 000.

Numera mer normalavlönad, 20 000.

Och 400 000 i studielån.

Det går upp och ner men det var roligt så länge det varade.

• Anonym

Är Ma/NO-lärare och tjänar 20000:-/mån (hoppas löneförhöjningen ger något).

Svar på tråden Vad har ni i lön???