• Anonym

Vad har ni i lön???

Eftersom det i Sverige är så känsligt att prata om vad man har i lön ställer jag frågan här till er där alla kan vara anonyma.

Jag själv är lärare och har 19 300 i månaden.

Vad har ni?

• Svar på tråden Vad har ni i lön???
  • Anonym (U)

32 000:-, jobbar som pr-konsult. Tycker själv att jag borde ligga på mer. Men jag får ut knappt 24 000 och det är egentligen fantastiskt bra.
    Satte upp ett mål för mig själv när jag var 30 år och det är jag på god väg att uppnå både karriär/utvecklingsmässigt och lönemässigt. För att nå målet kommer jag ett behöva byta jobb inom 1,5 år.
    Jag har pluggat i ca tre år och kämpat med olika jobb hela mitt liv så jag är stolt och glad över vart jag kommit men jag är inte helt nöjd än.

• Anonym (Dräng)

Jobbar som säsonganstäld maskinskötare på en växtodlingsgård, jobbar 9-10 månader om året. Har en grund lön på 21.600kr/mån, sedan blir det mellan 40.000 och 50.000 kr i övertidsersättning per säsong.

• Anonym (kuntjänst)

Innan skatt 17.200kr/mån kuntjänst

• Anonym

mellan 12-14 000 månden.Jobbar som timanställd på en matvarubutik. i timmen ca 115kr

• Anonym

Jobbar med nätverks support (självlärd) och tjänar 42000 i månaden

• Anonym (ny)

student: akut medicinsk avd med hjärtenhet, lasarett i liten ort (30 000 invånare) i mellansverige. jobbat extra som vb förut o har alltså ingen lång erfarenhet. är nöjd ändå =) i grannstaden som är mkt större är ingångslönen på en tusenlapp mindre!

• Anonym (ekonom)

Jobbar som ekonom på en statlig myndighet, har 23 900 kr/mån. Har läst på universitet i totalt 6 år och jobbat i 5 år. Dåligt betalt alltså, men jobbet har flera andra förmåner som jag värdesätter nu när jag har småbarn. Tänker inte byta jobb förrän jag fått de barn jag vill ha Mannen tjänar 34 000 kr/mån så vi har det jättebra tillsammans!

• Anonym

jag tjänar 21.000 och sambon 46.000 kr

jag får ut ca 17.000 och sambon ca 30.000

• Anonym

Ca 23 000 brutto. Tack o lov har vi en skattesänkarregering för med Mona vid roderet hade det blivit väsentligt mer falukorv för jr. o mig...

Svar på tråden Vad har ni i lön???