Vad har ni i lön???
Eftersom det i Sverige är så känsligt att prata om vad man har i lön ställer jag frågan här till er där alla kan vara anonyma.
Jag själv är lärare och har 19 300 i månaden.
Vad har ni?
Eftersom det i Sverige är så känsligt att prata om vad man har i lön ställer jag frågan här till er där alla kan vara anonyma.
Jag själv är lärare och har 19 300 i månaden.
Vad har ni?
Jag jobbar som fritidsassistent,har jobbat knappt ett år, 14200kr + ob.
"har bara gymnasie utb".
Man blir ikke rik!! Men jag trivs på jobbet. :)
Läkarsekr inom primärvården och tjänar 17500:- efter 7 år i yrket..
Jag har bara 8.000 kr nu i månaden då jag fick säga upp mig på grund av arbetsbrist. Men då jag jobbade som värdinna fick jag bara 13.000 kr i månaden tror p.g.a utan utbildning.
Jag är både undersköterska och läkarsekreterare. På mitt sista undersköterskejobb (2001), på en dagcentral för dementa så tjänade jag 15500:-/mån. Sen läste jag till läkarsekreterare, på mitt första jobb tjänade jag 18500:-/mån, det är en privat vårdcentral som tyvärr utnyttjar nya läkarsekreterare, efter provanställning får man sluta. Men jag är glad att jag fick en så bra lön där att jag har en bra a-kassa nu.
Anonym kl 10.24
En liten fråga...hur vet du att de som jobbar med IT och börsen oftast inte trivs med sina jobb???
Audionom (vårdyrke med andra år... tre års universitetsstudier) och tjänar 19900 innan skatt, min ingångslön då jag bara jobbat drygt ett halvår... men jag ligger ändå högt jämfört med många andra som gick ut samtidigt som mig... Klart för låga löner inom vården... har tackat nej till jobb med bättre betalt som inte krävt någon eftergymnasial utbildning (man kunde ju hoppas att det skulle ge något när man tänker efter att man har nästan 150000 i studieskulder *suck*)
Ursäkta penapöna men varför har du A-kassa när du är läkarsekreterare? Att få läkarsekreterarjobb är jättelätt på alla orter jag känner till?
JAg är personlig assistent .. Tjänar 18 000:-/månadslön..
Helt oki, då jag inte är utbildad.. Så jag har inga studieskulder..
Ingenjör i storstad, tjänar 25.500 kr/m.
Apropå att välja yrke efter lön och att chefer är överbetalda...
Jag hade gärna läst till sjuksköterska, men valde medvetet bort det pga svårigheten att ens få en fast tjänst när jag skulle välja högskolestudier och att många jag känner som jobbar inom vården inte kunde rekommendera det. Dels var det lönen och arbetsgivaren (landstinget). Nu är lönen för ssk inte så dålig längre i vissa större städer, speciellt om man jobbar för ett bemanningsföretag. Däremot har jag hört att vissa har fått jättemycket skit av sina avundsjuka arbetskamrater som tycker att de är "osolidariska" som gått över till bemanningsföretag och ökar kostnaderna för sjukvården. Med en sån attityd är det kanske inte så konstigt att lönerna inte höjs...
Jag valde högskolestudier utefter vad jag skulle klara av och vad jag skulle kunna tjäna. Personligen kan jag inte förstå att folk som står inför att välja sina studier INTE tar hänsyn till bla lönen. Varför ta en massa studielån om det inte betalar sig? Mitt jobb är inte alltid det roligaste eller mest stimulerande och det ekonomiska ansvaret/tidspressen kan vara väldigt stressande, men visst är det trevligt med lönen och friheten mitt jobb ger. Jag är jätteglad att jag jobbar för ett privat företag inom ett mansdominerat yrke. Min chef däremot är jag inte ett dugg avundsjuk på. Jag vet inte vad han tjänar, men det spelar ingen roll. Jag skulle inte vilja ha ansvaret som han har, alltid ha något att vara orolig över, aldrig kunna släppa jobbet helt. Nej tack, jag är på det hela jättenöjd med mitt och det tror jag inte många kan säga!