Vad har ni i lön???
Eftersom det i Sverige är så känsligt att prata om vad man har i lön ställer jag frågan här till er där alla kan vara anonyma.
Jag själv är lärare och har 19 300 i månaden.
Vad har ni?
Eftersom det i Sverige är så känsligt att prata om vad man har i lön ställer jag frågan här till er där alla kan vara anonyma.
Jag själv är lärare och har 19 300 i månaden.
Vad har ni?
Sitter som ekonomiansvarig på ett "litet" privat företag. (utbildad till barnskötare ;-D ... men jobbat mig upp där i 12 år). Jag tjänar 18 620 kr/mån.
Jag är lärare och tjänar 22 000 kronor i månaden efter 5 år i yrket. Började på 15 000 så jag är mer än nöjd med tanke på att det är den offentliga sektorn jag arbetar i.
Lorelei,
Jag känner högskoleingenjörer (3 år) i Stockholm som har samma ingångslön som du. Ursäkta, är lite trött på gnället om låga löner inom vård och skola. Visst, många är underbetalda, men andra har samma löner som ingenjörer med motsvarande längd på utbildning och yrkeserfarenhet.
Jag är skådespelare och känar just nu 20 500 i månaden men då tillkommer ob och traktamente och lite sånt. Eftersom jag frilansar är mina inkomster extremt olika från månad till månad och mellan olika år. Upp som en sol och ner som en pannkaka....
Jag är väl inte direkt högavlönad, men inte låg heller - det var jag som skrev att jag är journalist, webbredaktör, 21.375 kr/mån.
Intressanta diskussioner det har blivit!
För det första vill jag berätta att jag är anonym, just för att jag vill vara det, som ni förstår hur jag menar.
Jag berättar inte för folk jag känner vad jag har för signatur här på FL, vill inte lämna ut mig på det sättet, men endel vet att jag är inne här och om det skulle råka se den här tråden och läsa vad jag jobbar med ökar risken att "avslöja mig". Tramsigt kanske, men den rätten förbehåller jag mig.