• jeannette

Reductil

var till apoteket o jag frågade hur det är om man kan ta det om mn är i ett varmt land...om man kan sola t ex...hon sa ju du kan sola....solen o värme ska inte påverka dig på nåt sätt

jag va...ok...är lite orolig för hjärtklappning...nääää men det jag rekomenderar att du blir mera med ögonen öppna är nerstämd depression för det förekommer mer o då kanske det är bättre att du kontakta läkare o så.

• jeannette

någon av er är mycket för att äta godis eller kakor eller söt överhuvutagen...o som tar tabletten just nu o inte kännder den sort av sugen?

• jeannette

va underbart att höra!!(läsa menar jag)
    Jag äter mycket söt. och den enda gång jag verkligen inte kände sug på söt var när jag blev gravid...o det var så underbart att gå förbi godis o inte känna den där behov
    Hoppas att det blir bra för mig med med R
    jag har inte tagit det än för jag tar medicin för ryggesmärta så vi få se efter det börjar jag med reducil.

CeeJay skrev 2007-08-17 11:04:15 följande:
    jeanette: JAG var/är en stor gottegris och är även sockerberoende och coca-colaberoende... Nu har ju jag bara tagit R sedan i tisdags men har ändå gått ner 0,9 kg redan och mitt sug har förvunnit nästan helt. Jag tror på en kombination av det kemiska och att man verkligen SER viktnedgången och då VILL man inte äta så mycket snask för att förstöra...
    [/citat]
    MrsAndersson skrev 2007-08-17 06:33:27 följande:
    [citat]
    *räcker upp handen* Jag var en riktig gottegris förut, älskade fikabröd och hade väldigt svårt att tacka nej när någon bjöd, samma ak med tårta, och det räckte oftast inte med en bit utan man ville ha minst två. Kakor var mycket bra och enkelt att knapra på framför tv:n när man hade lite tråkigt.Nu går jag inte ens och tänker på sånt. Känner mig inte det minsta frestad av fikaröd, kakor, godis el. liknande. Det bara finns inte där!
  • jeannette

mina frågor igen är:

de som har gott ner i vikt o sluttat med R, blir det så att man känner igen sug o behov av någon av dina gamla last?

Om man äter reducil o så får du vanligt ont o huvet någon gång kan man ta alvedon fast man äter R?

kan någon svara till det?

• jeannette

1100 för tre månader fick jag betala.

sedan om 3 månader ska jag betala 600 o sen nästan gratis.

• jeannette

hej hej

undrar en sak.
    du skriver att de säljer reductil i det lander du bor nu där det är 40 grader varm eller förstog jag fel?

men sedan skriver du att du inte fick ta de under semestervecka för värme skull, fast du bor i en varm land?
    jag undrar om jag förstog rätt.

jag bor i tillfällig i utlandet o jag fick inte få tag på den här p.g.a värme
    men sen åkte jag på semester till swe o där så fick jag den men jag frågade om utlandsvärme o de sa att värme ska inte göra nåt eller påverka R på nåt sätt.

men att jag ska ha öga för depretion sa hon att det är det som är mest farlig sa hon...

Anonym (nytt liv) skrev 2007-08-23 13:44:26 följande:

har ar det 40 grader och reductil saljs frıtt pa apoteket utan recept for valdıgt lıte pengar...lıte skrammande maste jag saga da jag ınte fıck ata dom under semesterveckan for mın lakare...just pa grund av varmen
  • jeannette

ceejay

när jag sökte om tabletterna så frågade hon om jag måde allmänt bra jag va ja...jag hade gjort en blodtest o det visade sig att allt var bra inte blodsocker o ingen anna n

alltså allt var bra!

nu undrar jag så här fick du den dag du kom till doktor för att få reducil o så tog de trycket på dig?
    kolade de hjärta på dig

mig kolade de inte
    o ingen tid för trycket heller inte sa hon heller att jag skulle kola trycket utan jag fick reducil för ett år o en remis till en dietist till januari nästa år...

hur gjorde de med dig?

• jeannette

mren om man ska kola trycket o det är så viktig varför slarvar läkaren med det?
    jag menara hon kolade inte trycket för mig
    o sa att om ett ½ år har jag tid hos en dietist

o jag fick recept för ett år

• jeannette

känner du dig konstig?

CeeJay skrev 2007-08-27 11:52:55 följande:
    Anonym (Saga): Tack Blodtrycket var ännu högre idag (132/94) så jag ska tillbaka om två veckor och kolla igen. Har det inte gått ner måste vi diskutera om jag ska sluta med R eller om jag vågar fortsätta...
  • jeannette

shit...va jag blir rädd att ta de.

jag har fått min recept o köpt tabletterna men än har jag ej tagit de för i början tog jag annat p.g.a jag hade ont i ryggen o nu äter jag ej men endå känner jag mig rädd en specxiellt den där med högblodtryck usch va läskig

• jeannette

hej på er hopas ni svarar till detta jag
    tar R o så har jag mensvärk o jag vill ta en alvedon kan man???

• jeannette

nice...
    min rygg dödar mig nu usch...

Svar på tråden Reductil