• Ulrisa

Islandshäst tråden!

En tråd för oss Islandshäst älskare! spelar ingen roll om du har en egen eller rider någon annans eller bara gillar dom! prata på!

Jag har en Islands vallack född -88 (gammal kille nu) men lika pigg och busig som vanligt

Han lider av kronisk hosta och går ute hela året och äter endast hösilage.. han rids lungt och så länge man gör det så märker man inte av sjukdomen!

Hans namn är Lysingur och finns i mitt galleri!

Ulrika & Lysingur

• Svar på tråden Islandshäst tråden!
  • dono
    musses matte skrev 2007-08-26 21:46:50 följande:
    Hej på er!Ulrisa låter som du har min hovslagareHAn brukar skoja om att jag har ekonomihästarFRÅGA: Min häst 6 år har plötsligt börjat att kicka baakut så fort jag vill ha upp han i trav eller galopp,trodde berode på spöt men han kickar ändå!Kan det vara sadeln eller är det bara unghästfasoner?Han kickar inte högt,men gör ett litet kast med baken,känns som det är när jag börjar ställa lite krav och ligger på lite mer,någon med tips?Nettan
    precis så började min häst göra när hon fick knäledsinflammation,kanske en idé att kolla upp försäkerhets skull.
    mamma till Wilma och Tindra
  • Ulrisa

musses matte- hi hi... vågar man fråga vilken hovslagare du har? min kommer från Göteborg...

Och som sagt.. han skulle vart här kl tre men har fortfarande inte dykt upp.. fick ett sms tiiidigt i morse där han skrev att han hade problem med bilen.. hmm... men sen har jag inte hört nåt.. han svarar inte på sms eller när jag ringer..GAAAHHH!!!

(¯`°?.¸ ღ Isak 021119 ♥ ♥ ♥ Elina 061019 ღ ¸.?°´¯)
  • dono

fy vad jobbigt med hovslagagare som inte passar tider,hade en sån förut,men har bytt nu och gud vad härligt det är med en som kommer på avsatt tid

mamma till Wilma och Tindra
  • Ulrisa

hi hi ser att du bor i Göteborg... kanske är samma "gubbe" då?! Förvånad

• Ulrisa

dono.. ja hmm... *avis*... här växer inte hovslagare på tråd precis.. å han e jäkligt duktig ... när han väl kommer... jag bliir såå arg! han lovade att komma före den 6 denna månaden.. men icke...

• Ulrisa

växer på träd skulle det va.. inte på tråd he he...

• musses matte

Ha ha jag e från Göteborg/lindome
    Men har bott här i 2 år,får jag gissa,är han islänning?
    I så fall har jag några på lager....min jag har nu är "laurus"

• musses matte

Jag provade att byta men jag väntar gärna för han e så bra
    Duktig tränare med så man kan fråga om råd,även om det kanske är skitsaker

Svar på tråden Islandshäst tråden!