• Ulrisa

Islandshäst tråden!

En tråd för oss Islandshäst älskare! spelar ingen roll om du har en egen eller rider någon annans eller bara gillar dom! prata på!

Jag har en Islands vallack född -88 (gammal kille nu) men lika pigg och busig som vanligt

Han lider av kronisk hosta och går ute hela året och äter endast hösilage.. han rids lungt och så länge man gör det så märker man inte av sjukdomen!

Hans namn är Lysingur och finns i mitt galleri!

Ulrika & Lysingur

• Svar på tråden Islandshäst tråden!
  • Wilmisen

dono: Kul! Jag vill också höra mer sedan! Vad är det mer för uppträdanden på islandshästens dag?

(¯`°?.¸ ♥ Wilma 060219 ♥ ¸.?°´¯)
  • Ulrisa

Åh vad spännande dono- vill absolut höra mer sen

Eyovine- gu va tråkigt att du inte fick rida på din Vafi när han äntligen är din men.. det kommer ju fler chanser kul att shoppa!

(¯`°?.¸ ღ Isak 021119 ♥ ♥ ♥ Elina 061019 ღ ¸.?°´¯)
  • Eyovine

Idag blev det rida av =)... Hade med mig min dotter också som fick låna häst... SÅÅÅ KUL! Men det var nå konstigt i luften... vafi som inte brukar vara skvätten hoppade och studsade mest hela tiden ..
    Tränset var jätte fint på honom... det vi köpte igår =)

• Annorlundors

Haloj. Min hopptävling gick bara bra, vi rev nästan allt. å första hindret var svart vit å jätteläskigt så han tog ett jätteskutt som om de var ett 120 cm hinder å inte 30 cm, å självklart slog jag i "bävern" i sadeln vilket jag fick känna på efteråt.....haha Å min moster flög av å hängde i ena hinderstolpen så jag skrattatade med min kusin så jag nästan kissade på mig. Med andra ord en väldans rolig dag, men inge mera hoppnings förens knodden ploppat ut!! Bilder finns i galleriet.
    Å nu verkar de som jag redan har fått foglossning så jag vankar fram men rida går jättebra, vilket sjukgymnasten verkar tycka är konstigt. Någon annan som haft liknande??
    Nästa projekt är kurs på pösabanan å ha en träningstävling med Kia och Lotta.
    Hoppas alla har det kalas!!

• Ulrisa

Annorlundors- hi hi hi.. skulle vart där å tittat med andra ord

• dono

Islandshästensdag blev lyckad,det var så kul att se hur Atli,jobbar med hästarna. Han red tre hästar och dom blev som andra hästar med honom på ryggen.

Var med Teiti på strömsholm igår. Dom hittade inget fel. Röntkade knän,haser och ryggen,men allt såg fint ut. Dom trodde att hon eventuellt vuxit för fort (hon är stor ca 143 cm) och att musklerna inte riktigt hunnit med.
    För säkerhets skull ska hon få gå på smärtlindring i ett par veckor,om det inte blir någon skillanand på henne då,får hon vila och växa på sig ett år till,annars får vi åka tillbaka för ev. yttligare utredning.

På lördag ska vi titta på en ny häst. Det är våran gamla uppfödning,som vi sålde för 4 år sen. Nu är hans matte sjuk och hinner inte med honom så han är till salu igen. Har inte sett honom på 4 år,så det ska bli såå kul. verkar allt bra så får vi köpa tillbaka honom spännande...

mamma till Wilma och Tindra
  • Annorlundors

Dono: Hade liknande problem första året med min häst Kolbeinsom nu är 7år, han är dock 1.48 cm hög å växer fortfarande, så man kan ju undra hur stor han ska bli. Hade mycke problem med ryggen vid 5 års åldern  för då växte han så mycke å busade så han försköt 4 kotor. Men efter 1 år med Sverker (som är hans equiterapeut), massage å hjälp med ridingen av min ridlärare som gjorde program på att bygga upp ryggen rätt från början, så blev han bra, nu behöver jag bara ha Sverker vart 3:e månad, så han känner över å ger akupunktur å knäcker loss de som behövs. Vilket Bengan dessutom älskar blir helt överlycklig när Sverker kommer. Så Sverker kan jag varmt rekomendera han jobbar runt om i sörmland och är lärare på Häst terapeut utbildningen i Katrineholm, säg till om du vill ha nr.

• Wilmisen

Dono: Vad roligt att se en gammal uppfödning, hoppas allt är positivt. Hade väl varit kul att få hem honom igen?

Någon som ridit för Reynir Adelsteinsson här och kan berätta vad ni tyckte?

(¯`°?.¸ ♥ Wilma 060219 ♥ ¸.?°´¯)
  • Eyovine

Ulrisa & alla andra =).... Nu har jag lagt in lite kort på vår Vafi ... Finns i galleriet!

Hade en rolig dag igår... Tog med mig hela min klass till Riiby för att rida.. å övernatta där.. Killarna var jätte nervösa när de först kom upp på hästarna,men sen tyckte dom det var jätte kul =).. Nu vill dom rida fler gånger å två vill börja på ridskolan. Tyckte jag var jätte skoj!
    Alla tjejerna hos mig rider så med dom fick jag ta en riktig fräs tur med mycket galopp, tölt å hoppning... blev också jätte lyckat..
    Få se om vi kan få till en liknande dag till våren..

Idag har vi skitväder... det blåser så träden knakar å en del har tom gått av.. Så inge  stall idag.. Vi håller oss inne..
    Hoppas ni andra i detta avlånga land har en trevligare lördag!
    kram på er alla =)

• Ulrisa

Eyovine! Åh vad fiin han e din lilla "våffla" hi hi.. jätte fina bilder! ja här har vi haft en fin lördag fast blåsigt och kallt!

Svar på tråden Islandshäst tråden!