• Snutte83

Försäkring för katt?

Vilken försäkringsbolag har ni? Vad kostar det /år?
    Är ni nöjda?
    Har ni behövt utnyttja försäkring och var ni nöjda med det?

Det gäller 2 bondkatter.

Om man öppnar ögonen och det är alldeles svart, då är man medvetslös
  • Svar på tråden Försäkring för katt?
  • Heidi1

jag betalar ca 300 kr om året på min blandis o har folksam.har även fått andvändning av den

• Snutte83

Jag hade agria till min hund när han fanns.
    Så kollade där och det skulle kosta 466kr/år för 1katt. Men vet inte hur det ligger jämnfört med andra.

• Heidi1

kollade 375kr kostar d per år o katt hos folksam.

hade jag inte haft min försäkring på katten så hade jag aldrig haft råd o ha kvar han.

• Snutte83

Jo, kommer såklart att försäkra. Men har bara haft agria innan och aldrig behövt utnyttja den heller. Så har ingen koll på det, dessutom var det 6år se jag tecknade den!

PÅ agria skulle det bli 40kr/månad per katt och det är ju inget!

• syndabocken

Oops. 51 kr /månad. Bas, Agria :-/

• Pysse

Vår gamla bondkatt var försäkrad i Agria(tror inte det heter Agria längre). Tror det har kostat ca 200 om året. När katten var 10 år (det fanns ingen åldersklasul på den försäkringen) fick hon giftstruma och fick opereras och ligga på djursjukhuset i 8 dagar. Räkningen slutade på 14 000 och vi hade självrisk på 4000. Inga som helst problem att få ersättning och jag tror att djursjukhuset fixade räkningen med Agria och vi betalade bara självrisken.
    Så totalt hade vi betalt 10år*200 i försäkringspremie och slapp då betala 10 000.
    Så kattförsäkring måste man ha .... man vet att vetrinärvårdsräkningen blir rimlig, man vet att har man ett par tusen sparade till katten, så behöver man inte belåna hus och hem för att ge katten vård

• LabLover

Har Folksam för alla djuren. Har fungerat bra hittills.

Tror de flesta försäkringar är bra men man får det man betalar för. Om man väljer ett dyrare bolag har de i regel bätte villkor, täcker mer och högre ersättningssummor.

Händer det något mycket allvarligt, som t ex en olycka som kräver lång rehabilitering med sjukgymnastik, tror jag inte min Folksamförsäkring räcker så länge mend et är ju en risk jag tar, att vara tvungen att betala själv om något händer. Å andra sidan är min premie lägre än hos andra bolag.

• Snutte83
    "I Agria Plus Veterinärvård har vi samlat det bästa och mest omfattande skyddet för din katt. Agria Plus Veterinärvård lämnar ersättning vid undersökning, behandling och vård på grund av sjukdom eller olycksfall som uppstått under försäkringstiden. Försäkringen täcker också rehabilitering och medicin."
    www.agria.se/

55kr/månad
  • Mistyday

Hej har Folksam på mina katter betalar i månaden auotgiro 37kr/ katt. har aldrig behöft använda den ännu.. vilket jag är glad för =)

• Snutte83

Glömde en gäng andra frågor såklart

Vad har det kostat er att chip-märka katten??
    Tvivlar på att dom är vaccinerade, vad kan detta kosta?

• Smurfelina

Hejsan

Har Agria till alla mina katter, är kattuppfödare så jag har visserligen rabatter. Tycker att efter mycket efterforskande så är Agria absolut iaf för mig den bästa försäkringen. Man ska kolla noga exakt vad som ingår.

Hoppas du hittar en bra försäkring!

• Smurfelina

Jag har chipmärkt mina det brukar kosta mellan 175-225 kr beroende på veterinären. Vaccination brukar ligga på 250-375 kr, så ett tips är att ringa runt. Om katterna inte varit hos veterinären än så är en bra grej. Att låta bestikta katterna där, vaccinera dom och chippa dom. Sen att du avmaskar dom hemma 2 gånger.

• Snutte83
    Smurfelina skrev 2007-06-24 09:01:24 följande:
    Jag har chipmärkt mina det brukar kosta mellan 175-225 kr beroende på veterinären. Vaccination brukar ligga på 250-375 kr, så ett tips är att ringa runt. Om katterna inte varit hos veterinären än så är en bra grej. Att låta bestikta katterna där, vaccinera dom och chippa dom. Sen att du avmaskar dom hemma 2 gånger.
    Tack för svaret! Tur man har med pengar i augusti Får mina 2 röda bröder då
    Men det är ju värt det, endast det bästa!
  • Majsan70

Är katten chippad får man en liten rabatt. Har man två katter blir det oxå billigare per katt osv.

Själva har vi Agria till våra katter eftersom det är dem som är bäst helt enkelt för våra behov.

Svar på tråden Försäkring för katt?