Inlägg från: Maria från Bahia |Visa alla inlägg
  • Maria från Bahia

Go Fika!

Troy står kvar i byteskö till Speldosan där Naomi går......

Nu till en annan fråga, ni som jobbar eller har lite koll, hur länge går era barn på dagis eller tex Marie, hur länge går en "genomsnittsunge" på dagis?

Ungefär 30min extra vid lämning kommer det att ta på vintern när vi har på olika dagis utan bil. Det är om jag har råd att åka bil till jobbet. Annars gäller samma vid hämting och jag har ca 1timme och 20 min restid kommunalt.

Men i bästa fall kommer våra barn gå på dagis så här:

Mån-ons: 9-17.00 (Naomi kommer nog bli 8.45-17.15)
    Tors: Troy ledig Naomi 9-14.00
    Fre: 9-16.00

Varför har man då skaffat barn????????? Hemma 17.30 sover 19.00.
    I alla fall, har vi barnen mer på dagis än genomsnittet då?

Vi hoppas eventuellt på att Mark ska kunna vara föräldraledig 2dgr i veckan åtminstone året ut tills Troy blir lite vanare, men får se om det går.

• Maria från Bahia

Våra tider passar ju bra för Mark med tanke på sovtider eftersom de vaknar tidigt och hinner vara med honom en stund på morgonen. Sen är de ju bara tråkigt att han jobbar helger också........

Men men, vi överlever väl

• Maria från Bahia

Ja det var Troy i tidningen och den kom till oss igår och vi konstaterade att Troy inte var med. Tills någon berättade idag att han var det. Och där var han ju
    De hade klippt bilden så huvudet syndes bättre. Jag hade försökt skicka in typ 10ggr och skrev olika text varje gång (var något fel på hemsidan) och nu kom ju inte datum med men det gjorde ju inget

Jaha, om de bara kunde höra av sig från jobbet så att de två största orosmomenten försvann. Funderar på att åka dit och sitta vid dörren typ en dag så kanske någon reagerar.....kanske...det är ju ingen som vet vem jag är!!

Sedan är det bara det här med bilen kvar. Gamlingen som ska besiktigas snart och har alldeles för mkt fel som vi inte hunnit ta hand om. Vi har inte ens hunnit tvätta bilen I BILTVÄTT på ett år. Snacka om ont om tid och andra prio. Anyway, vi funderar då på ny bil men frågan är vilken månadskostnad vi kommer att klara...... Men vill inte lägga ut för mkt på en bil som är värd typ 10.000 heller. Men men , om alla trådar faller på plats kan vi snart räkna på ekonomin men det vore trevligt om det blev innan bilen måste besiktigas då vi tänkte sälja den i befintligt skick i så fall.....Så har man kanske till en handpenning.

Jag hittade 2 coola kostymer på e-bay till Halloween men kan inte buda då de satt spärr för adnra än amerikanare. Försöker få tag på dem, vi ska ju ändå skicka det till adress i USA men inget svar. Grrr......nu vill jag bara ha dem och inget annat av de 1000 tals som finns!

Har vi bestämt datum eller hur blev det?

• Maria från Bahia

Hedda: Jo, problemet med just dessa auktioner är att de inte tar emot betalningar från annat än amerikanska kreditkort och det har vi inget plus att Marks mamma har inte ens ett bankkonto Men vi försöker lösa. ringde t om de som säljer och de sa nej på vårt kreditkort. Ska försöka fixa det.
    Vi kollade också katt till Naomi först för det ville hon, men sedan blir det nog något annat......
    Men om det inte blir det vi tänkt kanske det blir någon katt. Såg en där barnet hade typ Naomis hår och som förstärkte hela out-fiten liksom.

Krya på sig Agaton!!

Nu ska jag snart åter till salongen. Idag har jag haft kunder från både Nynäs och Huddinge. Det känns rätt coolt!!

• Maria från Bahia

Någon som har fleecefodrade regnkläder i strl typ 80 som de vill bli av med?
    Går inte att hitta på någon internetshop typ HM och så mkt peng finns inte så det kan inte betalas förrän nästa månad och Naomi hade inget sånt i den åldern då det var vinter. Syftar på Troy nu då då. Han ska ju faktiskt börja på dagis!
    Måste leta stövlar, De jag hittat är ju båtar och kräver både extra sula och raggsockor. Han är typ storlek 20. Fötterna är 11cm. Någon med tips?

Ang mage och dagis är det supersvårt. Det härjar ju någon typ av magsjuka på vårt dagis men som inte är kräkningar utan konstig avföring. Om du inte tror att hon är sjuk utan bara lös så skulle jag låta henne gå så får de avgöra på dagis...,,
    Rätt eller fel vet jag inte

Naomi leker ju en del i sandlådan men nu är det mest Troy som sitter där (och äter haha). Friggebodlekstugan tycker båda om men det är snart dags att fylla den med sommarmöblerna för vi lär ju inte sitta vid dem så mkt mer i år.

Jag har äntligen fått en ny dator (köpt billigt av syrran) så nu kanske det bara blir konstiga inlägg från mig pga slarvigt skrivande. Såååå skönt att slippa sitta vid två datorer eller att det går SUPERsöligt!

• Maria från Bahia

Jag är supernöjd med HMs ytterkläder (de som klarar av det blöta) och skor köpte jag förra året på skopunkten typ Kavatkopior som fungerade super så det ska jag se om de har i år igen. Troy har fått ett par som jag hoppas passar av en granne oanvända, men de kan bli stora.

Vi har en gammal overall från förra året som inte klara det blöta så super som får vara extra. annars har hon ett set ytterkläder (2-delat) plus ett par extra byxor från förra året....en av anledningarna till 2-delat. Byxorna är höga och med hängslen så snö kommer inte in emellan. Tory får nog bara en overall beroende på vad det är mamma har köpt till honom i födelsedagspresent. Om den är vattentålig och så.

Nu ska jag sussa på soffan ett tag efter middag hos pappa.....

• Maria från Bahia

Jo, Naomi vi lle vara Dora med att beatala sååå mkt pengar för ett par shorts och en t-shirt typ. Sedan valde hon något för mig otippat (hemligt) och Troy fick något passande från samma affär inte lika cool men duger !!
    Nu får vi skicka pengar till grandma som får låna en annans kreditkort att betala med eftersom det är enda sättet att betala de vunna auktionerna. Sedan blir det shipping cost on top på det så det blir väl lite dyrare än tänkt. Hoppas på att grandma vill bidra med lite....

Iden om partyt låter bra.

Nu åker Troy ur gungan, tjohej, vi hörs!!

• Maria från Bahia

Jo det kostar ju först pengar att skicka pengar eftersom hon inte har något konto, sedan frakt till henne och frakt till oss......
    Att skicka pengarna till henne kostar typ lika mycket som Troys outfit - typ 150kr!

Naomi får en i storlek 3-4T så vi hoppas det inte blir för litet!! Jag vet, låter kul va? Men 4T passar henne nu och hon har massor av ärvda kläder i 6T men de är lite stora fast kjolarna fungerar, lite längre bara och t-shirts. Långärmat är långa i ärmen men passar annars. Konstiga storlekar!!

• Maria från Bahia

Naomi stänger toa-dörren så inte spökena kommer och sover nu mer med lampan tänd, så nog är det åldern......

Jaha, efter några veckors velande fram och tillbaka kom vi fram till att vi ska behålla och fixa skryttbilen - klart slut. Just de4t, tills vi upptäckte att det läcker servo olja och att det är en packning som kostar 3000kr plus jobb som är stort. Så de "fjuttiga" 2-3000kr plus vad de nu kan hitta på besiktningen PLUS detta. Inte värt på en bil som är värd 10.000kr när den är i ok skick.
    Så nu är det dags att leta bil och vi har ju tittat lite innan så vi har några som vi vill kolla på. Men först ska man ordna lån och billån har vi inte råd med då man måste lägga insats eller ta blancolån eller hur man än vrider och vänder på halvgamlabilar så blir det dyrt pga kort återbetid. Så nu chansar vi på att låna upp på huset, bara det blir beviljat kan vi komma undan med en låg månadskostnad. Men då ska cash upp för pantbrev etc och det tar tid...... får väl spendera några 1000 i servoolja tills allt är klart om det ens blir beviljat!! För bil måste vi ju ha!

• Maria från Bahia

Vi skulle inte klara oss utan bil. Skulle få lägga ner Me&I = mindre pengar. Skulle få gå ner ännu mer i tid pga av barn på olika dagis åt olika håll och dagis skulle hinna stänga innan jag kom hem trots att jag går från arbetet en timme tidigare innan jag slutar. Så det bara MÅSTE lösa sig!

Men jag håller med Hedda, vi har ju inte svultit ihjäl liksom Som Mark sa: Jag får väl äta pasta till lunch varje dag för vi måste ha en bil Hoppas han slipper

Angående datorn, ver precis vad du menar, vi led ordentligt att lägga upp de 1200 det kostade men det var värt varenda öre!!!

Att ha månader då inget dyker upp har inte hänt på lääääänge och det ska bli så trevligt att kanske få någon under nästa år. Just nu kämpar vi hårt att klara resten av året då jag är skyldig en lön på jobbet när jag börjar eftersom de "betalade" ut en lön för att dra sjuklön på. Då jag kommer jobba 60% kommer jag alltså inte få lön på ca 2 månader Men hoppas på att få ta ut några semesterdagar i pengar. Men en ny bil passar verkligen inte in i det just nu!! Även om det ska bli trevligt att ha en lite nyare bil......

Svar på tråden Go Fika!