• Anonym (sååå trött)

    Vilse i pannkakan..

    Jag är så innerligt trött på mitt liv men är så trött mentalt att jag knappt orkar ta tag i mitt liv.
    Har en karl som inte fattar det där med ödmjuk uppfostran utan tar till örfilar och tycker att han har sin fulla rätt att göra så här! Jag är snabbt där och tar mina barn i försvar men han säger bara åt mig att hålla käften när det inte passar. Jag kontrar med att det är han som är dum och ska hålla mun!

    Igår kväll...så väntar han ut lill* som är på väg att bitas/nafsas på armen..och ger h*n smisk på armen så det blir avtryck och jag säger åt idioten till karl att genast sluta att slå! Vet ni vad han säger då? Jag slår inte...jag bara markerar att man fan inte bits! Jamen sa jag du ska ju inte vänta på att h*n biter utan innan h*n biter med att säga:Nej inte bita! Ähh h*n fattar ju inget iaf...

    Nehe sa jag med våld föder våld!!!!!

    Jag orkar inte mer....jag dööör långsamt inombords...är så klart gravid igen och det tar ut sin rätt på mig...är så trött...så matt...

    Snälla ge mig kraft att gå!

    OBS INGA JÄVLA IDIOTFÖRKLARANDE ORD TACK!

  • Svar på tråden Vilse i pannkakan..
  • Who knows

    Brukar sällan ge detta rådet, men...

    Packa ihop barn och saker och flytta därifrån!

    Sköt om dig och lycka till!

  • Jen72

    Barnen bör ge dig all kraft du behöver - vem ska skydda dom om inte föräldrarna?
    Här är 1 förälder våldsam, då är det dags för den andra att skydda!!

    Du löser det, det viktigaste är att dom får trygghet och maken hjälp med sin aggressivitet!!


    Ny dag, nya möjligheter!!
  • Anonym (onej)

    börja med att dokumentera. har du en kamera? skriv dagbok!! samla bevis!

  • Anonym (sååå trött)

    Jag vet så väl....jag har sagt det förr att tar han inte tag i sin aggression så drar vi...då blir han den snälla som han alltid var förr. Han säger att han är trött.....han säger att han är trött och sliten efter sitt jobb och vill vila...men jag då..jag får aldrig vila..jag jobbar precis lika mycket och endå ska jag orka lite till..heeeela tiden. Fattar inte hur det har kunnat bli så här illa....

    Det gör så fruktansvärt ont i mitt hjärta och i min själ...känner mig totalt värdelös som människa...

    Jag vet i mitt hjärta vad jag måset göra för att få ro...jag vet ju så väl...men varför går man bara inte!? Jag har hört att det tar så lång tid innan en skillsmässa går igenom..kan någon hjälpa mig med det?Vem/vart ringer man?Kan man vara anonym först...hur gör man??

  • Anonym

    Oj, barn som skadas, om så "bara" genom örfilar ska lämna den som skadar, här din man.. Det är ju föräldrarna som ska vara tryggheten i livet, men vem är trygghet om den ena slår och den andra inte skyddar så mkt det går? Att skydda ditt barn vore nu att lämna mannen, annars gör du ju tyvärr inte allt du kan för att skydda barnet

  • Freiya

    han har ju uppenbarligen inneboende ilska och är trött som du säger, eftersom han inväntar att barnet ska göra nåt dumt så han får chansen att straffa det!
    så får han ju förstås inte göra.
    antingen får han ju jobba mindre, börja träna och/eller prata med nån!
    Tycker också att en sån kan man inte ha som pappa, men att bara packa sina grejer och flytta är inte alltis så jäkla lätt kan jag tro.
    men nåt måste göras, snart! barnen ska inte behöva vara RÄDDA för sin egen pappa!


    Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Anonym (oxå trött)

    DU ÄR ABSOLUT INGEN DÅLIG MÄNNISKA!!! Du får inte ens tänka tanken ,tycker du verkar vara en bra mamma. Du skyddar dina barn o tar dom i försvar.

    Har ni bett om hjälp? Tycker du ska flytta....tills han tagit tag i sitt problem....det finns bra hjlp för honom att få med. Prata m din BM....jag vet att dom kan.
    Lycka till o stor kram

  • Anonym (sååå trött)

    Kamera har jag.

    Tränar har han precis börjat att göra...vilket betyder ännu mer tid hemmaifrån vilket gör att jag blir tröttare. Han säger att han inte hindrar mig från att gå från hemmet...men jag kan ju inte lita på honom så därför kan jag ju inte lämna hemmet!


    Anonym (oxå trött) Tack snälla du! Det värmde...jag göra så gott jag kan. Det vore ju för bedrövligt om jag gick med på behandlingen av barnen...då är jag ju ochså en misshandlare...det är jag inte..har aldrig gjort mina barn illa....


    Jag ska prata med min bm nästa gåg jag träffar henne och se sen vad jag kan göra..

    tack!

  • Jen72
    Anonym (sååå trött) skrev 2007-06-25 07:50:29 följande:
    Jag vet så väl....jag har sagt det förr att tar han inte tag i sin aggression så drar vi...då blir han den snälla som han alltid var förr. Han säger att han är trött.....han säger att han är trött och sliten efter sitt jobb och vill vila...men jag då..jag får aldrig vila..jag jobbar precis lika mycket och endå ska jag orka lite till..heeeela tiden. Fattar inte hur det har kunnat bli så här illa....Det gör så fruktansvärt ont i mitt hjärta och i min själ...känner mig totalt värdelös som människa...Jag vet i mitt hjärta vad jag måset göra för att få ro...jag vet ju så väl...men varför går man bara inte!? Jag har hört att det tar så lång tid innan en skillsmässa går igenom..kan någon hjälpa mig med det?Vem/vart ringer man?Kan man vara anonym först...hur gör man??
    Du kan dra ut skillsmässoblankett från: www.dom.se/templates/DV_InfoPage____765.aspx

    Från skattemyndighetens hemsida beställer du personbevis för alla, det kostar 450 att ansöka om skillsmässan och det tar 6 månader när man har barn att få den igenom.

    Kan du inte starta med att flytta? Kanske det får honom att vakna upp och inse vad han håller på med. TRötthet är som allt annat ingen orsak att vara hårdhänt mot sina barn!!
    Ny dag, nya möjligheter!!
Svar på tråden Vilse i pannkakan..