Inlägg från: Farth Vader |Visa alla inlägg
  • Farth Vader

Downs syndrom

Jag har två barn som inte har DS så om valet fanns kanske jag nu skulle välja ett med DS?

Svår fråga faktiskt eftersom barn med DS är precis lika ovärdeliga och finurliga som dom utan .

• Farth Vader

cullinan: Såg att du kommenterade mitt svar längre bak i tråden. Jag skrev att jag kanske skulle välja ett barn med DS .

Givetvis vill jag inte ta en bebis utan DS och vifta med ett trollspö så barnet helt plötsligt skulle få syndromet, det vore ju inte precis rättvist eller hur?

Vad jag menade är att jag oerhört gärna skulle ta emot ett barn med DS och skulle känna mej utvald om det blev så. Jag känner att vi har alla förutsättningar för att ge ett handikappat barn ett bra och rikt liv.

På din kommentar lät det som att jag var elak mot barnet som "valde" att det skulle födas med DS istället för utan.

Min tanke är att barnet skulle ha DS från början - alltså inte en "frisk" baby med ett "påtrollat" syndrom.

• Farth Vader

Jo, om det är olika barn kanske jag skulle välja det med DS. INTE ta ett barn utan DS och liksom trolla på det ett syndrom.

Jag ser det inte som att jag tar en "frisk" bebis och kastar den i papperskorgen medans jag tar min Downis i armarna och går.

Se det så här då: Jag skulle lika gärna föda ett barn med DS som ett utan.

• Farth Vader

Här kommer en fråga som är helt OT. Varför har så många föräldrar till DS barn skyddade konton här på FL? Jag vill ju så gärna kika på sötisarna .

Hoppas fan att det inte är för att ni fått onödiga kommentarer av besökare. Då har då världen gått utför!

• Farth Vader

Gud vad hemskt att folk använder bilder på era barn i sådana syften. Fy tusan vilka människor det finns i denna värld.

Jag arbetar med människor som har DS och skulle därför med glädje ta emot ett barn med syndromet. Dom är faktiskt precis som oss andra, glada, arga, barnsliga, allvarliga .

Jag har lärt mej så oerhört mycket av dessa människor och det är en stor ynnest att få ta del av deras glädje och bekymmer.

Svar på tråden Downs syndrom