Inlägg från: anne h |Visa alla inlägg
  • anne h

Downs syndrom

Saandraa skrev 2007-06-27 00:43:54 följande:
    men skulle mitt barn däremot födas med detta syndrom älskar jag det lika mycket ändå!
    Det är så det är för de flesta, även om de inte kan tänka sig det före.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h
    memle skrev 2007-06-27 01:19:31 följande:
    139 & 140 menar jag..
    140? *blickar bakåt* mitt inlägg? mysko...
  • anne h
    trollet31 skrev 2007-06-27 10:33:18 följande:
    idotisk fråga, alla vill väl ha ett frikst barn, men vad spelar det för roll när barnet är fött, man älskar det väl lika mycket ändå????
    Alla mina barn är friska, även det med DS
  • anne h
    Lady Sylvana skrev 2007-06-27 15:21:58 följande:
    Jag har dock läst på internet att downs syndrom är en sjukdom. Det avviker ju från det normala, så det borde ju vara en sjukdom. Om barnlöshet är en sjukdom, så borde ju downs syndrom vara en sjukdom med.
    Ett syndrom är en beteckning inom medicinen, och betecknar ett antal symptom som ofta uppträder tillsammans, men vars inbördes samband och orsaker inte är vetenskapligt  klarlagda, och därför inte kan klassas som sjukdom eller mentalsjukdom. 
  • anne h
    Odella skrev 2007-06-27 17:22:31 följande:
    Ok så downs syndrom-barn är helt normala precis som alla andra, eller anne h?
    Klart de är normala, vad skulle de annars vara? Trehövdade? *ironisk*
  • anne h
    Odella skrev 2007-06-27 17:32:53 följande:
    Aha ok, jag som undrade varför folk vände sig om när de såg personer med downs på stan'.... när de ser ut och beter sig precis som du och jag? (Försöker inte vara elak men det vet både du och jag att det finns en skillnad på ett barn med och ett barn utan downs)
    Klart jag vet att det är skillnad på ett barn med DS och ett utan, jag har en "sån" här bredvid mig just nu, de tre utan är.. ja, någonstans, de är större och värre att hålla ordning på.
    Skulle tro att om någon vänder sig om på stan efter honom så torde det vara för att ungen är så otroligt vacker och väluppfostrad.
  • anne h
    Cullinan skrev 2007-06-27 18:08:38 följande:
    anne h skrev 2007-06-27 17:18:21 följande: ...men när/om forskarna väl blir färdiga med den vetenskapliga klarläggningen så kommer det att kunna klassas som sjukdom/mentalsjukdom.Så länge får det kallas "syndrom".
    undrar varför du så ivrigt försöker få det till att det är en sjukdom? Spelar det någon egentlig roll för din del som inte ens har barn med DS? Bara en stilla fundering...
    Why put such lovely locks on such free spirits
  • anne h
    Farth Vader skrev 2007-06-28 10:16:08 följande:
    Här kommer en fråga som är helt OT. Varför har så många föräldrar till DS barn skyddade konton här på FL? Jag vill ju så gärna kika på sötisarna .Hoppas fan att det inte är för att ni fått onödiga kommentarer av besökare. Då har då världen gått utför!
    Jag har låst min sida pga Flashback, där de stjäl bilder från trådar/pres här på FL och lägger sedan i sina egna trådar och garvar.. Utan att de ansvariga på FB ens reagerar.
    Dessutom har det förekommit här på FL att folk gått in i andras GB och skrivit om hur fula barn med DS är! Dem unnar jag helt enkelt inte att få glädjen att se min son.

Vill någon in hos mig så släpper jag in dem efter att jag vet vilka de är, går ju fortfarande att inboxa fast sidan är låst.
    Lady Sylvana skrev 2007-06-28 11:03:55 följande:
    Jag anser inte att det är fel att göra abort om man kommer på att det barn man väntar har ds, jag skulle göra det. Det handlar inte om era barn, eller om era liv. Det handlar om mitt liv, och om att jag vill inte ha ett barn med ds. Om jag vet att det är något som inte stämmer med barnet, så tar jag bort det, då jag vill ge det de bästa förutsättningarna.
    Vem har ifrågasatt ditt val? Det är ditt val, ingen annans. Det jag ifrågasätter är alla fördomar och falsk info som sprids om personer med DS. Sådant skrämmer bara folk som söker relevant info om DS, vilket 30 år gammal forskning inte alltid är..
  • anne h
    Lady Sylvana skrev 2007-06-28 11:40:08 följande:
    anne hDu tycker inte det är fel att göra abort om barnet man väntar har ds då?
    Vad jag tycker hör inte hit, det är ditt val vad du gör med det barn du väntar. Det är du som får leva med det valet.
    Maline skrev 2007-06-28 11:40:51 följande:
    Undra om inte trådstarten klassar in som en av årets dummaste?JAG skulle inte välja, jag skulle inte bry mig. Mitt barn skule vara mitt barn!
    Precis vad jag sa i början av tråden..
  • anne h
    Muminski skrev 2007-06-28 12:50:17 följande:
    VAAAA??? Man häpnar!! Förstår verkligen att ni har låsta sidor, men avskyr anledningen till det.
    Nu kanske du förstår varför jag inte klarade av att låta bli att skriva häromdagen.. nåt som visst blev raderat, lika gott det
Svar på tråden Downs syndrom