Inlägg från: anne h |Visa alla inlägg
  • anne h

Downs syndrom

Cullinan skrev 2007-06-28 13:23:38 följande:
    anne h skrev 2007-06-28 13:19:05 följande: Ni måste rikta er ilska mot rätt personer, annars skjuter ni er i foten.
    -och det är..?
    Why put such lovely locks on such free spirits
  • anne h
    Cullinan skrev 2007-06-27 18:08:38 följande:
    anne h skrev 2007-06-27 17:18:21 följande: ...men när/om forskarna väl blir färdiga med den vetenskapliga klarläggningen så kommer det att kunna klassas som sjukdom/mentalsjukdom.Så länge får det kallas "syndrom".
    undrar varför du så ivrigt försöker få det till att det är en sjukdom? Spelar det någon egentlig roll för din del som inte ens har barn med DS? Bara en stilla fundering...
  • anne h
    Muminski skrev 2007-06-28 15:23:54 följande:
    En fråga bara:Beteckningen sjukdom verkar i hetluften. Såvitt jag vet, men jag kan absolut ha fel, är DS klassat som syndrom, INTE en sjukdom.precis som Autismliknande syndrom.Finns inte det klassat någonstans?
    Jodå, jag skrev vad som är ett syndrom några sidor bakåt.
    Cullinan skrev 2007-06-28 13:37:30 följande:
    "Ivrigt försöker få det till att det är en sjukdom?"Eh, va?
    Vad var det du inte förstod?
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h
    Cullinan skrev 2007-06-28 17:24:15 följande:
    T ex Mellvis och Anne H.
    Tex jag, vadå? Nu är det jag som inte förstår.. ett smack?
    Cullinan skrev 2007-06-28 17:03:06 följande:
    Sen när har folk som börjar närma sig de 30 skollov? Oförskämda inlägg är inget som gagnar er sak.
    Jag vet ju inte hur din vänkrets ser ut, eftersom jag inte känner dig, men jag känner flera vuxna -även över 30- som har sommarlov ("skollov") eftersom de går i skolan övriga året.
  • anne h
    Cullinan skrev 2007-06-28 19:30:23 följande:
    Anne h - Jag förstår inte varifrån du får att jag "ivrigt vill ha det till en sjukdom"?
    Pga att du tjatar (här och på andra ställen) om att det är en sjukdom och när jag skriver att det inte är det så kommer det snart klassas som det?
    Det är det intryck du ger, oavsett om det är meningen eller ej.
  • anne h
    Cullinan skrev 2007-06-28 19:38:56 följande:
    anne h skrev 2007-06-28 19:38:07 följande: Nu har du läst fel Anne. Jag har aldrig skrivit att det är en sjukdom.
    Då ber jag om ursäkt.
  • anne h
    Cullinan skrev 2007-06-28 20:56:22 följande:
    Fidelis ad urnam skrev 2007-06-28 20:55:13 följande: När det gäller DS får man absolut inte vara av åsikten att allt kanske inte är guld och gröna skogar, det ger tydligen folk rätt att göra personliga påhopp.Suck.
    Liksom man absolut inte "får" tycka det är en baggis, för då har man rosafärgade glasögon på sig, förtränger osv
  • anne h
    Fidelis ad urnam skrev 2007-06-28 20:59:37 följande:
    Inte får tycka att vad är en baggis? Och varför får man, enligt vem, inte ha rosa färgade glasögon på sig?
    Det kan jag inte svara på varför vissa tycker att man inget vet när man har barn med DS, varför man plötsligt skulle förtränga.. Men som sagt; det är fritt fram att tycka.
  • anne h
    Fidelis ad urnam skrev 2007-06-28 21:05:27 följande:
    Jag hänger inte med alls, har någon sagt att man förtränger att ens barn har DS om ens barn har DS?
    Nej, inte förtränger att de har DS, utan att det kan finnas vissa problem förknippade med DS, att det finns följdsjukdomar, att de inte kan lära sig nåt osv.

*Dags att lägga barn*

.
  • anne h
    anne h skrev 2007-06-28 21:08:42 följande:
    Nej, inte förtränger att de har DS, utan att det kan finnas vissa problem förknippade med DS, att det finns följdsjukdomar, att de inte kan lära sig nåt osv.*Dags att lägga barn*.
    alltså; vi föräldrar skulle alltså förneka och förtränga allt detta, speicellt jag som har en unge som jag "påstår" kan läsa..  (vilket han alltså gör) vilket de inte kan, enligt "vissa". -för det står ju i böcker.. som är "några" år gamla, ja..

nä, ungarna måste i säng, ha det gött!
  • anne h
    Lefo skrev 2007-06-29 12:35:01 följande:
    wow... hoppas att min son slipper såna personer i sin omgivning, som tycker att han borde ha aborterats..
    Jag får inte ihop hur man kan vara en "väldigt stark förespråkare för abort vid DS" och samtidigt jobba med dessa..
    En sak om man anser att man själv skulle göra abort, men att vara stark förespråkare för det.
  • anne h

DS är ingen sjukdom, det är ett syndrom. Ett syndrom är inte heller någon sjukdom, lika gott att påpeka det direkt.

Har man DS kan man vara frisk/sjuk, precis som alla andra, men själva syndromet som orsakas av en extra kromosom innebär ingen sjukdom.

sara1986 skrev 2007-07-10 17:52:28 följande:
    Nej man är inte fullt frisk om man har DS, just för att man har DS.
    sara1986 skrev 2007-07-10 18:32:44 följande:
    Ta inte detta så himla personligt! Jag säger att man inte är frisk om man har ett handikapp, jag och mitt barn är fullt friska, dvs vi är inte sjuka. Det är inget fel i att vara sjuk, men det är bara fakta att ds är en sjukdom.
    sara1986 skrev 2007-07-10 18:49:39 följande:
    Får jag en sjukdom som har ett namn så är jag ju sjuk, inget mer med det. Skulle mitt funktionshinder vara en sjukdom, ja då är jag ju sjuk, så är det vare sig jag vill eller inte, man måste lära sig inse och inte bara tycka synd om sig själv.DS ÄR en sjukdom, det står skrivet, och ingenting jag bara påstår.Men jag vet inte om alla handikapp är sjukdom, om man brutit benet eller så, då är man ju bara funktionshindrad.Om man has ds, men visar inga symtom, hur vet man då att man har det och hur kan man få diagnos på det?
    sara1986 skrev 2007-07-10 19:03:49 följande:
    Jag har läst om att ds ÄR en sjukdom, och jag utgår från att det verkligen är det.
  • anne h
    Fidelis ad urnam skrev 2007-07-10 17:28:47 följande:
    Måste vara jobbigt att inte kunna acceptera att alla inte tycker och tänker som en själv.Om folk skriver att de inte skulle välja ett barn med DS, varför inte bara acceptera det och låta dem tycka som de vill?
    Vem är det som inte kan acceptera att andra inte tycker som dem?
  • anne h
    Fidelis ad urnam skrev 2007-07-10 22:21:54 följande:
    Jag accepterar och respekterar andras val så försök inte påstå någonting annat.
    Va??? Vad nu? Jag frågade vem det var som inte accepterade andras val? Jag påstod inget, det var en fråga, eftersom du skrev att det fanns de som inte gjorde det men inte skrev vilka det var och jag såklart undrade..

NU fattar jag inte vad du menar!!!
  • anne h
    Leya skrev 2012-10-22 00:03:16 följande:
    STÄNG NER DEN HÄR FÖRBANNADE VIDRIGA TRÅDEN!!! hur fan tror ni det här känns för de som nyss fått ett barn som har down syndrom eller som (jag) nyss fått besked att bäbis i magen har down syndrom???? för i helvete!! inte ni som svarat vettigt alltså.....men den som startat tråden och ni andra som sitter å påstår saker som inte är sanna! jävligt illa.
    denna tråd sov gott tills du väckte den till liv igen
Svar på tråden Downs syndrom