• Äldre 27 Jun 21:38
    45977 visningar
    1062 svar
    1062
    45977

    Frågor Ang Photoshop del 4

    saga o kevin skrev 2007-06-26 23:11:04 följande:
    mig stör de inte
    Inte mig heller!
    ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • Äldre 27 Jun 21:39
    #5

    Mamin: Jag använder Photoshop Elements 5.0 och tycker det är riktigt bra! Jag har ingen erfarenhet av Photoshop CS tyvärr.


    ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • Äldre 27 Jun 22:57
    #8

    car: du behöver inte skriva i tråden för att spara! Det räcker om du klickar på "Lägg denna tråd i mina favoriter" som finns efter det senaste inlägget!


    ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • Äldre 29 Jun 09:03
    #13

    Mamin: Jag tror tyvärr att testversionen är förbrukad när du väl har installerat den en gång. Vad synd att datorn skulle börja strula just nu då! Du kan ju alltid ladda ner PS Elements 5.0 istället! Och så rekommenderar jag starkt ett plug-in filter som heter Topaz Vivacity som du kan ladda ner en testversion av på www.topazlabs.com.


    ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • Äldre 29 Jun 09:39
    #17

    singoalla: Jag köpte programmet för några veckor sedan efter att ha varit utan det allt för länge. Photoshoppandet blev inte längre som det hade varit utan filtret. Fick det av min pappa i födelsedagspresent.


    ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • Äldre 29 Jun 14:08
    #20

    Singoalla: Ja, det kostade strax under 500 kr. Ganska mycket pengar men det är det värt!


    ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • Äldre 30 Jun 00:32
    #27

    Mamin: Har du laddat hem PS Elements 5.0 och fått det att fungera? När du gjort det ska du ladda hem programmet och spara ner det. När du klickar på ikonen för programmet startar installationen och då ska du lägga det i mappen adobe/ps elements/plug-ins. Sedan när du redigerar en bild i programmet Elements så klickar du på menyvalet filters och där finns filtret längst ner i rullisten.


    ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • Äldre 1 Jul 20:59
    #36

    Mixxa: Jag vet inte varför men för mig är det så att när jag laddat ner fonter måste jag klicka på filen för att den ska fungera. Testa det!


    ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • Äldre 12 Jul 22:20

    Anne-Charlotte: Jag har Elements 5.0 och kan kanske hjälpa dig men vad menar du med att avmarkera en funktion?


    ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • Äldre 12 Jul 22:41

    Ann-Charlotte: Har du en verktygsmeny till vänster där du kan välja markeringsverktyg, pensel, röda-ögonreducering, stämpelverktyg mm? Isåfall kan du välja funktion där. Har du inte verktygsmenyn öppen tror jag att du kan öppna den genom att klicka fönster-verktyg så ska den nog komma fram.


    ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • Äldre 12 Jul 22:45
    AnneCharlotte skrev 2007-07-12 22:14:32 följande:
    HJÄLP!! Hur avmarkerar man den funktion (eller alla funktioner) man håller på med... ctrl D fungerar inte... har elements 5.0...
    Ctrl D kan du bara använda om du markerat ett objekt/en bild och vill ta bort markeringen runt objektet/bilden.
    ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • Äldre 12 Jul 22:53

    Anne-Charlotte: Jag tycker att röda-ögon-reducering blir bäst om man tar en liten pensel och svart färg, förstorar upp bilden och målar "för hand".


    ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • Äldre 22 Jul 20:58
    SingForLife skrev 2007-07-22 15:36:11 följande:
    Från en som tänkt börja med det här; vart kan jag ladda ner den bra version av Photoshop och gärna på Svenska?Jag är inte haj på de här programmen så jag kan tala om att jag har Googlat men jag vet inte vad som är rätt program. Jag har Windows Vista om det spelar nån roll?Jag brukar klara ut sånt här själv o känner mig helt blåst nu men skam den som ger sig

    Gå in på adobes hemsida och ladda ner gratis testversioner. Jag skulle välja Photoshop Elements 5.0 eftersom du är nybörjare. www.adobe.com.


    http://www.adobe.com/products/photoshopelwin/


    ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • Äldre 14 Aug 23:20
    SnuffTM skrev 2007-08-14 23:15:38 följande:
    har fixat mig topaz nu.. men det känns som det saknas ett filterhar ett denoise/eqska det inte finnas två olika denoise?Det går inte att få den där snygga huden med denoise/eq utan blir ingen skillnad.. suck
    Har du laddat ner/köpt Topaz Vivacity?
    ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • Äldre 17 Aug 22:19

    Ljung: Har du kollat www.deviantart.com?

    Tingeling82: I den här tråden finns många duktiga shoppare som gärna fixar dina bilder. Bara att du berättar vilken bild du vill att någon ska shoppa så hämtar vi den i ditt galleri!


    ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • Äldre 17 Aug 22:20

    Tingeling82: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22062784.html här är tråden!


    ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 4