Inlägg från: Anonym (Ingen vet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ingen vet)

    Fler som blivit sexuellt antastad som barn?

    Jag har aldrig berättat det här för någon....

    Som barn blev jag sexuellt antastad av en kompis pappa.
    Det hände ett par tillfällen men enbart när vi var på badhuset.

    Jag minns inte hur gammal jag var, kanske nio eller tio år.

    Första gångerna förstod jag inte...

    Han följde ofta med oss när vi for till badhuset hela kompisgänget... Mina syskon lekte med min kompis syskon plus att det var fler barn. Vi var tillräkligt stora att fara utan vuxna men han brukade som sagt följa med...

    Han brukade "hjälpa" mig upp på polkanten genom att lyfta mig så jag satt gränsle över hans ben. Jag hade inte bett om hjälp och han gjorde det nästan direkt jag kom ner i vattnet igen, vilket fick det att ringa en varningsklocka långt i mitt inre... Det blev obehagligt. Men det blev inte mer än så...

    Men så en gång...

    Han tog med mig bort från de andra och höll fast mig medan han började pilla mig mellan benen och körde ner min hand i hans badbyxor så jag kände hans snopp.

    Förskräckt ryckte jag till mig handen och började ta mig från honom. Han kom efter mig och mina instinkter sa mig att han kunde bli farlig...

    Jag var bara ett barn!

    Så vad gör jag... Jag var också rädd att någon skulle se vad som stod på...

    Jag vände mig om mot honom, skrattade till och stänkte lite vatten på honom som om vi lekte.
    Han blev så förvånad att han bara stod där och stirrade på mig. Jag skyndade mig  till de andra barnen som bollade med en boll. Lekte med dem ett tag till Han var på annat håll, sen klev jag upp...

    Efter det såg jag till att aldrig bli ensam med honom igen.

    Jag berättade det inte för någon men en dag ställde mina föräldra en fråga om Han hade "gjort" mig något. Men mina föräldrar var inte taktiska, de praktiskt taget ställde mig mot en vägg och såg så arga ut att jag omöjligt kunde säga dem sanningen. Jag skrek NEJ och sprang därifrån. De frågade mig aldrig mer.
    Än idag kan jag inte berätta det för dem...

    Någon mer i liknande situation?

    *Och till alla er föräldrar därute: Misstänker ni att era barn blivit utsatt för något, tänk er noga för innan ni frågar. Kontakta gärna psykolog eller så innan... Tror det finns en organisation "BUP" eller nått liknande...

  • Svar på tråden Fler som blivit sexuellt antastad som barn?
  • Anonym (Ingen vet)

    Ingen som upplevt något liknande?

  • Anonym (Ingen vet)

    Vad tänkte de vuxna på förr egentligen? Varför låter dom barnet ta på sig skulden. Det är ju inte deras fel!! Jag antar att det kan vara så fortfarande.

    Jag kände mig skyldig och om någon ställer mig mot väggen så vill ju jag, som barn, inte att det ska bli någon jobbig process av det hela...

    Det låter som du kände likadant, jag förstår bara inte att de lät dig ta på dig skulden...

  • Anonym (Ingen vet)

    Anonym glömsk: Vilket äckel!!! Och att ingen reagerar!!?

  • Anonym (Ingen vet)

    Längtar efter en liten:
    Fy så hemskt!! Varför är det oftast män ur närmsta släkten? Och varför kan de inte hålla händerna (och tredjebenet) i styr? Jag fattar det bara inte...

    Hur går det så här i efterhand för dig då?

  • Anonym (Ingen vet)

    Jag kan inte berätta för dem, de mår bättre av att inte veta för idag kan de inte göra nått. Jag ångrar dock att jag inte berättade då... Även om det kändes omöjligt... Hur många flickor kan ha blivit utsatta? Han egen dotter? Kan han ha haft sex med någon flicka?

    Nåja, det hade nog inte spelat nån roll för som crazyhanna skriver så fungerar inte det svenska rättssystemet. De får inte tillräckligt hårt straff.

    Det borde finnas ett helt pogram för pedofiler som syndar:
    De får sitta länge i fängelse, de får gå i terapi undertiden. De tvingas amputera snoppen och båda händerna och alla tår + tungan så det inte finns så mycket att "pilla" med. Möjligtvis nästippen också... Har jag glömt något?

    För mig har det inte gjort så mycket sexuellt förutom att jag inte klarar av "pillandet". Tål inte beröring på känsliga ställen, men själva akten går hur fint som helst, och jag får förföra honom...

  • Anonym (Ingen vet)

    Gudars vad tur du hade! Men det är ändå inget ett barn ska behöva uppleva...

  • Anonym (Ingen vet)

    Jag har ältat händelsen många gånger i mina tankar, undrat om det har påverkat mig trots allt, om fel och brister i min sociala förmåga går att spåra till händelsen... Man vet ju inte...

    Jag tror att det är bra att låta tankarna komma ut, det var min tanke med den här tråden. Det känns skönt att få höra andras berättelser också, även om man blir upprörd över de grymma övergreppen. Vi är inte ensamma!!  Och tyvärr är vi ännu fler och barn måste fortfarande utstå det.

    Jag kan heller inte hata alla pedofiler, inte de som låter bli och söker hjälp. Men när ska det ta slut?
    Övergrepp, speciellt hos pojkar kan leda till att dessa gör övergrepp i sin tur när de blir äldre...

    Vi får göra allt vi kan för att skydda våra barn, och även hålla ögonen öppna åt andras... Utan att för den delen göra dem rädda för alla vuxna. Eller vad tror ni?

  • Anonym (Ingen vet)

    Vad ska man egentligen göra om man misstänker att någon annans barn har blivit sexuellt antastad? Prata med föräldrarna förstås, men vad säger man?

    Min son på 3 år har två kusiner på 5 och 8. Kusinerna är mina brorsöner men de har var sin mamma, dessutom bor den yngsta hos mina föräldrar. De tre har lekt mycket i sommar.
    En dag för inte så länge sen skulle min son och den yngre kusinen bada i badkaret hemma hos mina föräldrar. Jag satt i köket och lyssnade till dem, så det inte skulle bli bråk eller att nån höll på att drunkna eller så.
    Då säger min yngre brorson att han vill att min son ska ligga på mage och att han ska stoppa snoppen i skjärten på min son!!!!! Jag fick dem att sluta med den leken naturligtvis men vart har han fått det ifrån? Han fattade inte alls vad som var fel, inte min son heller, de är ju så små... Men jag misstänker starkt den äldre kusinen.
    Ok 8 åringar snappar ju upp saker och ting väldigt lätt men ändå... Sen har den grabben svåra problem med att kissa på sig på natten, vilket kan vara ett tecken på att övergrepp har skett... Jag måste ju prata med min bror och pojkens mamma, men vad säger man?

  • Anonym (Ingen vet)

    Anonym(*)
    Hoppas att han skäms i så fall!! Skulle du våga lämna dina ev. barn ensam med honom idag?

  • Anonym (Ingen vet)

    mo m2007: Det var modigt gjort! Jag vet inte var gubben är idag och jag hoppas jag aldrig behöver se honom igen!!!

    Anonym (barnvakten): Ja tänkt om man kunde få ut dessa minnen ur sitt system!

Svar på tråden Fler som blivit sexuellt antastad som barn?