Testade negativt
Ibland har jag funderat på varför man oftast känner sig värdelös som person när man testar negativt. Man tycker att kroppen sviker en och att man då som person varken är värd eller att det skulle bero på det!
Det är ju helt felaktigt. De brukar säga att på 6:e försöket så brukar det hända något om man har kämpat länge. Och man blir inte gravid p.g.a dålig självkänsla. Naturen har också sin gång i den naturliga processen när man blir gravid. Likaså spelar naturen sin roll även vid assisterad befruktning.
Jag förstår precis hur du känner det Pantern. Jag har själv kommit på mig att jag känt mig värdelös vid negativa resultat.
Vi spekulerar i så mycket om varför och hit och dit.Och sätter stämplar på oss själva för att kroppen och ägget inte funkade ihop.
Kroppen säger ju också ifrån när ägget inte är bra och lossar det för att vi inte ska få för utvecklingstörda eller skadade barn.Alltså kroppen stöter bort något som inte är bra.
Kroppen stöter altså inte bort oss som individer, som man ofta känner.
Så vi tar på oss någon slags skuld där vi ska undvika att våra partners inte ska bli ledsna o.s.v.Som om VI hade hela ansvaret!
och vi skuldsätter oss själva.
Jag försöker varje gång att inte tänka så, även om jag känner det. För det är ju inte sant!!
Kroppen och naturen lever också sitt liv och vårt psyke kan inte alltid påverka utgången.
Så tjejer..lägg inte skuld på er själva.
Kramar Pantern...hoppas du kan se fram mot dina frysisar som ligger där och väntar på dig snart.
Frysisar ska man inte förakta. De brukar vara riktigt starka ägg som klarar upptining och delning och då ibland bättre ägg än de man fick innan.
Det är nästan alltid ägget som bestämmer om det ska fastna eller inte.Det sa en känd fertilitetsläkare till mig en gång.
Ägget har bestämmande rätt mer än vi tror.
Så var rädda om er, sköt om er. Var snälla mot er själva!
Kramar i tusentals till alla.
Extra tröstekram till dig Pantern.