• TyraPaloma

Hur starkt solskydd utomlands?

Ska åka till Bulgarien en vecka.

Vilken styrka på solskyddet tror du jag behöver? Jag har ljusbrunt hår (har tidigare varit blond hela livet) och har ganska ljus hy. Bränner mig ganska lätt.

Vill ju ändå få lite färg också! Avis på sambon, han är mörkhyad så för han räcker det väl med solfaktor 5

• Svar på tråden Hur starkt solskydd utomlands?
  • Tisseltott

Vet inte hur stark solen är där just nu, men om du inte har ngn grundfärg så skulle tro på spf 15 ungefär.

• luzorsus

jag är rätt blek, blir brun men oftast röd först, jag tar med typ 20,15, 8 och 4..........eller kanske bara 15,8 och 4. Ska till grekland i 1 vecka.

• TyraPaloma

Hmm satsar nog på en 20 och en 10. Hmmm, man vill ju hellre komma hem blek än att bränna sig och inte kunna njuta av att vara där!

Kramar

• Julianna

Det låter som att du skulle behöva nr 20 första dagarna, sen gå ner på 15 på kroppsdelar där du inte bränner dig så lätt. Jag skulle fortsätta med 20 i ansikte, axlar och bröst för att inte bli röd. Finns ju inget fulare och farligare.
    Ha en bra semester!

• isisisis

jag brukar klara mig med 8:an.Är rödhårig.
    men jag solar aldrig mer än MAX 3 timmar.

• jenn79

Jag har alltid haft 25 och blivit knallbrun Mycket mer brun än de som har haft lägre solskydd än mig. Tänk på att med en högre solfaktor kan du sola längre utan att du blir röd.

• TyraPaloma

Hejsan!!
    Jag köpte 20 och 10. Har en lite starkare också hemma som jag tänkte ha på näsan och axlarna. Får väl återkomma med hur det gick i slutet av månaden hehe

Svar på tråden Hur starkt solskydd utomlands?