• eileme84

Gå isär med 2 månaders bebis?

tänk på att det tär på både en tjej o en kille första tiden med ett barn..speciellt om det är första barnet..det blir en omställning för båda..kan bli en del tjaffs..tror det blir det för dom flesta..vet ju inte eran sits men så kanske e fallet?

• eileme84
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2007-07-18 22:30:13 följande:
    Han har en son sedan tidigare på 12 år. och vi har tjaffsat sedan i början av vår historia..asså vi bråkar aldrig utan det är vårat sätt att komunicera. ja vill att min parnter ska vara min bästa vän. men det är jobbigt att alltsid bli ifrågasatt o ska förklara sig hela tiden.. min sambo kommer ju bo i närheten o jobbar inom vården så han kan ju dyka upp när som hellst typ??.. han kommer va en svår person att separera ifrån och ja ville så gärna ge han en riktigt familj o visa vad familjeliv handlar om för det gick ju inte så bra första gången.men ja tycker att han själv är den som saboterar det för sig men det kommer han aldrig att förstå. hatar när folk tror ja är elak o gör saker för gen vinning...
    sätt dig med honom en kväll o verkligen prata igenom allt... från hela början..tydligen verkar det vara han som e "problemet" då han separerat tidigare så nåt fel måste det varit då oxå..men det bästa är att prata prata o prata..tycker du ska säga till honom vad du överväger att göra så kanske han förstår?? e så svårt att sätta sig i någon annans sits när man inte lever i det förhållandet..hoppas allt löser sig till det bästa iaf..å grattis till bebben..har själv fått en som blir 3 månader på måndag :) så jag vet det ena o andra.
  • eileme84

du älskar ju honom helt klart. du kan ju säga till honom att han har 2 val..antingen går han å pratar me nån psykolog eller så får eran resa sluta här men att ni bestämmer att ni ska vara vänner så att erat barn får den bästa möjliga relationen till er båda?

• eileme84
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2007-07-18 22:44:50 följande:
    ja kan pumpa ut o lämna mjölk till honom. så då kanske ni förstår lite bättre,,.Har dessutom hjälpt han ur ett långt drogmissbrukande. och ja, jag vet att han är ren. vart det 1 år nu.. stolt över honom men vart oerhört jobbigt, så därför kanske småp grejr blir så stora. för det är mkt i bagaget
    min pappa började me droger redan innan han fyllde 18 och höll på i 25 år..å har nu varit ren i 3 år..så visst kan man sluta
  • eileme84
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2007-07-18 22:48:57 följande:
    givetvis så ska vi göra det så bra som möjligt för vårat barn. han har gått hos psykolog men vill inte längre..usch va allt låter grymt när ja läser det själv nu..det är ju så klart massa bra grejer med..men när det ska gå åt pipan så är han så j*vla stolt, därför blir han sp egoistisk o elak för att inte visa sig sårbar. ja ser ju rätt igenom honom, men vill bara bli särbos o få lugn o ro.. hitta mig själv igen och få energi och bli lycklig..har ju en underbar liten kille att älska och vill ha min kille med oss hela tiden, men mkt ligger i bagaget..
    tvärr kan droger orsaka person störningar :S låter som att det i ditt fall e bäst för både dig o erat barn att få själva å låta killen hälsa på så ofta som möjligt..dock på dina villkor
  • eileme84
    Emlan84 skrev 2007-07-18 22:50:13 följande:
    tvärr kan droger orsaka person störningar :S låter som att det i ditt fall e bäst för både dig o erat barn att få själva å låta killen hälsa på så ofta som möjligt..dock på dina villkor
    BO själva ska det givetvis stå istället för "få" haha
Svar på tråden Gå isär med 2 månaders bebis?