• rudd
    Äldre 22 Jul 07:25
    24828 visningar
    18 svar
    18
    24828

    Nån som kan nåt om MIG svetsar ?

    Det beror på till vilket syfte du ska använda den till? är det bara en svets som står och används ibland för lite reparationer i tunnplåt så duger en "julasvets" men är det lite oftare och grövre materiell över8 mm så får du tänka om och höja prisnivån lite.
    Rörtråd fungerar alldeles ypperligt oxå, blir samma effekt som metallbågssvetsning (pinsvets) men kan behöva en vattenkyld svets om du kör lite grövre.
    som sagt: tänkt ut hur mycket du kommer att använda den och till vad och prata sen med återförsäljaren.

  • rudd
    Äldre 23 Jul 07:56
    #6

    då räcker det med att köpa en på biltema eller nåt tycker jag!

  • rudd
    Äldre 25 Jul 08:16
    #9
    Scorpio6969 skrev 2007-07-25 00:54:03 följande:
    Stopp!!Glöm Biltema, bättre att spara lite längre och sedan åka till Jula och köpa ESAB!!Ännu bättre om du kan vänta ännu lite längre och köpa 3-fas istället för enkel fas.Kör med gas !!!
    Ja självklart är det bättre att köpa Esab, men om han skulle hålla sig till 3000:- gränsen så.
    och varför skulle han behöva 3-fas om han ska köra tunnare saker?
    svårare oxå att hitta uttag till den.
    Inga av mina bekanta har någon 3-fas i sitt garage.
    Jag har vanlig 220 v på mina svetsar jag har i arbetsbilen och det har aldrig vart något problem om man inte ska köra med mycket kräm.
    Och gasen kan jag verkligen hålla med dig om men det är ett bra alternativ att kunna köra r-tråd
  • rudd
    Äldre 25 Jul 08:59
    #11
    Scorpio6969 skrev 2007-07-25 08:46:14 följande:
    rudd skrev 2007-07-25 08:16:53 följande:
    Dels för att det är bättre att köpa svenskt (även om den kanske ? inte är gjord här, men kvaliteten är definitivt bättre och det lönar sej alltid i längden då t.ex. trådmatningen börjar strula på Biltemas maskin.En ESAB kostar 3995kr och värd den extra tusenlappen utan tvekan!:o)
    Kan bara hålla med!
Svar på tråden Nån som kan nåt om MIG svetsar ?