• danitra

Varför inte ett "tack för ditt svar?"

Alldeles för ofta så dyker det upptrådar där TS ställer en fråga som en eller flera svarar på men inte får ett svar tillbaka. Ett litet, "Tack för ditt svar" eller liknande anser jag är normalt hyffs istället för "Någon  mer?" eller "puffar".

• Svar på tråden Varför inte ett "tack för ditt svar?"
  • Fru Humla

ja det håller jag verkligen med om dessutom är det jättetråkigt när man svarar å ts inte ens reflekterar över ens svar å inte dyker upp alls i sin tråd igen..om du förstår hur jag menar

• CinnamonMai

Har blivit irriterad över det jag också. Att inte få något svar alls kan jag acceptera, men när jag svarar och det enda jag får är "någon mer?" då blir jag irriterad. Duger mitt svar inte, men nästas gör det eller?

Vilka världsliga problem egentligen.

• Justess

Håller med! Är oförskämt att skriva "Någon mer?" utan att kommentera de inlägg som kommit innan.

Om inläggen i tråden inte är till hjälp, skriv hellre "Tack för era svar, tyvärr är tipsen inte till hjälp i just denna situation. Men tack ändå!" Sen kan man skriva "Jag vill gärna ha fler tips om det är någon som känner igen sig i det jag skriver."

Typ. Visa att man uppskattar att någon tog sig tid, trots att det inte var till hjälp för TS.

?Kvinna?feminist?mamma?fru?
  • Jennie med ie

Ett "tack för svaret" för varje litet svar tycker jag inte "behövs". Men absolut bör man få ett tag ifall man faktiskt tar sig tid att besvara nåt konkret och småklurigt eller viktigt...... och som ni säger, att bara skriva "Nån mer??"när någon faktiskt tagit sig tid att svara är rentav oförskämt. Visst kan man vilja ha andras infallsvinklar och svar _också_, men att bara gå förbi och blunda är otrevligt.

• bedasplace
    danitra skrev 2007-07-27 22:24:59 följande:
    Alldeles för ofta så dyker det upptrådar där TS ställer en fråga som en eller flera svarar på men inte får ett svar tillbaka. Ett litet, "Tack för ditt svar" eller liknande anser jag är normalt hyffs istället för "Någon  mer?" eller "puffar".
    Helt klart får man mer respons på och vara otrevlig än trevlig.Säjer ganska mycket om folk tycker jag.
  • PetraD

håller med

visst kan det vara lite "svårt" att tacka till alla om man får måånga svar. men de ggr man är inne kan man ju tacka för alla de som kommit

jag försöker alltid svara tillbaks på de svar jag får. antingen tack för svar eller något lite längre..

• Justess
    Jennie med ie skrev 2007-07-28 00:02:37 följande:
    Ett "tack för svaret" för varje litet svar tycker jag inte "behövs".
    PetraDeliu skrev 2007-07-28 01:08:43 följande:
    visst kan det vara lite "svårt" att tacka till alla om man får måånga svar. men de ggr man är inne kan man ju tacka för alla de som kommit jag försöker alltid svara tillbaks på de svar jag får. antingen tack för svar eller något lite längre..
    Ja, precis. Man behöver inte skriva tack för varje enskilt svar, men man kan ju skriva ett gemensamt tack när det droppat in ett antal inlägg.
    ?Kvinna?feminist?mamma?fru?
  • Pa1

Jag håller med. Jag tycker också det är tråkigt när man inte får något svar överhuvudtaget. Man vill nästan inte svara i trådar längre. Man tappar lusten att hjälpa till.

Jag försöker att alltid tacka för varje inlägg, även om jag ibland samlar ihop mitt tack till de som inkommit senast. Detta för att jag faktiskt uppskattar alla inlägg.

• MuminMy

det "smarta" är ju istället att ställa en följdfråga och kanske få igång en liten diskussion även om det bara är en fråga, då kommer ju tråden automatiskt att hamna högt upp flera gånger

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • LuMa

Det stör mej också, senast igår hände det att vi var två som svarade på en tråd och TS bemödade sej inte att svara att hon har sett det vi svarat eller tacka.
    Det kliar i fingrarna att lägga in nåt ironiskt "tack för svaren" men det lär man väl inte få göra.

Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • Änglablod

Förvänta dig inte så mycket av egoister. Alternativt var en själv.

Svar på tråden Varför inte ett "tack för ditt svar?"