Rolig utflykt för 1-åring i Sthlm?
Känner för att göra en rolig familjeutflykt i helgen med vår 1-åring, men fantasin sviktar.. Vad kan man hitta på? Nån som har några roliga förslag i Sthlms-området?
Känner för att göra en rolig familjeutflykt i helgen med vår 1-åring, men fantasin sviktar.. Vad kan man hitta på? Nån som har några roliga förslag i Sthlms-området?
vill också gärna veta!
Pride-tåget nästa helg. Mycket färg, musik och glada människor!
Pride-paraden är ju en kul idé. Är det nu på lördag (4/8) eller nästa (11/8)?
puffar lite för fler förslag...
Mata fåglarna, dotten ääälskar det. Flyga drake (en sån där liten alltså) brukar vara skoj att se på. Picnic slår ju det mesta, gärna nära djur.
Om det regnar kan ni gå till Kulturhuset, plan 4, rum för barn. Nytorget på söder är en bra lekplats annars, och bra fik.
Ja, Pride är på lördag. Tror att de börjar kl 14 och det tar ca 2 timmar genom hela stan. Mer info på stockholmpride.org
Ett annat tips är att åka till Aspuddens parklek och titta på djuren, leka i parken, bada och ha picknick... Tycker det är super! www.stockholm.se/Extern/Templates/ServiceGuide.aspx¶ms=2365
Miamaria77 - Är rum för barn öppet även på helger?
Thess80 - Aspuddens parklek ska absolut kollas upp, låter ju jättetrevligt. Det finns nåt liknande i bandhagen "Bandängens parklek" som är jättebra.
Fler som har bra tips på familjeutflykt som även en 1-åring uppskattar?
Åk inte till Nytorget! - det är redan smokfullt som det är och vi som bor där vill helst inte känna oss som ett utflyktsmål jämförbart med att titta på tigrarna på kolmården.
Slas - Du behöver inte oroa dig, det händer visserligen att jag fikar på nytorget, men det är inte ett utflyktsmål i mina ögon. Lekparker har vi hemmavid också, jag är ute efter lite mer "action"