Österbottniska tråden 10
Pärona sko e no sta,päron ti korv stroganoff är väl knappast na ti rekomender
Pärona sko e no sta,päron ti korv stroganoff är väl knappast na ti rekomender
Missalibabagirl - he borda int vara na problem ti stick hede mönstre för ein som e van,och he är väl all mommona o fammona
Tåfslan - spara int vaccinerasi ti nästa vår,byri nu rei fö man ska ju ta 3 sprutor fön man har bra skydd.Tar man på våre så händar du ta 2 och he ger int lika bra skydd.Men rekomendatione ändrar ju heila tiin så he ti hör me BVC va som gälder nu.Du byri väl vara så skicli ti pick nu så du kan pick heila familjen sjölv
Lilla my - ifall int vi har na ti värm från daan före så vari no bara na fil o smörgås,int så hälsosamt men enkelt
Jär e vi slaka idaa å,he finns int na fjädro ti göra naa.
Stinky - jag kan int tro he sko vara heila vääde om du ger Nea svartvinbärssaft tå ho e sjuk.Ho får ju i se bra vitamine mesama.San tå ho e frisk så minskar du åv e.
Mamma åt Issa - ytteresse byagård.Kör igenom Ytteresse mot Överesse ( ca 1km efter Kjellmans)Innan du kör uppför backen vid Erikssons verkstad så finns en väg till höger där det står Punsar och Solhaga.Där svänger du och kör 100meter.Ett rött gammalt hus på högra sidan.
Är int så bra på vägbeskrivningar som ni märker
GRATTIS Lilla My
Naana - he måst vara na i "lufte",allt folk seir ett de har knällo bååne nu,vi oss är int e na undantag.
Men dehär helge ska vi på ruska reiso, BARNFRITT
Ne,va harmt Naana .Slööt ti måst lämn bort bara för et man int har na stsöitar.
Vi har tur, jag o syrran fösöka stsöit åt varade tå vi har na extra och föräldra vår är no bra ti ställ upp
Nu har jag laga me PLUS medlem å, hadd 47 gäst på 3 dag
Int för et jag har na hemligt men lite irriterand äri no
Naana - vår pojk hadd 7ggr på ett halvt år tå fick ha röire,fa ti Dr.nyman på medicenter i stan.Ha veit no om ha ska ha röire,så slippe ni före i kön å om ni sko hamn o lägg.
Jär har vi också kalas idaa,minstingen fyller 3 år.Ho har så läng önska se en docko som kan gråt,nu fick ho ein men int gråt ho na läng fön ho breid åv hennar
tydligen int så roligt som ho hadd tänkt se.
På tal om piss-diskussionen så sto he i ett vc tär jag jobba fö läng saan
-om du missar när du pissar torka genast pöölen bort,så att man kan sitta tort