Inlägg från: Trollens mamma |Visa alla inlägg
  • Trollens mamma

Österbottniska tråden 10

Siter jär och flabbar åt beibikär!!! Rakt på sak var he tär. Men du har sååå rätt så!!!

Jag kör no bara me 40 och 60 graders maskiner jag å.Vit och kulörtvätt,och imilla fintvätt programmi 30 graders.Och jär vi oss tvättar vi nästan varinda dag,och jag sko int va bärgand uta torktumlar.

Lizn:Kul att ni tyckt om klääde,och tack för att jag fick koma,he var riktigt trevligt att få koma ti essi och skåda.

• Trollens mamma

Jag köpt en vintras 2 Lassiehalare åt bååne,(49 euro st.)som var kura på bejne.Men he ångra jag läng baket. Plasten sprack efter några viko,och di såå hejlt roti ut. och förstås kona int bååne läta va och dra i plasten så stor betana lossna.Borde ju ha fört tibax dom,men dum som jag var blev he int gjort nå.
    Väninno min hadd köpt en sån halar åt pojken siin å,och tär va he sama lejs.Så int na toki halare köper jag mejr.Hallder me ti Reima järet! Säkert val!

Jag har hadd en klädvisning på förmeddan,och nu somna lillen.Måst torka golvi så läng ha sover,dammsuga färdigt imorrn.

Saan tar vi helg.

• Trollens mamma

Fyy,Tåfslan...vad hedee låter obehagligt. Hoppas di får klarhet va he är.Har int hört om naan jag känner som sko har ve drabba i somar av borrelia.

WT-namn...ja va ska man säj... Di är int alltjämt så klok domdi svenska. HAr int helldär hört om WT namn fyri jag läst i jär på FL förstås.

Nehepp,dags för föräldramöte.

• Trollens mamma

Grattis säger jag å till Jeremias mamm,hoppas allt gar bra me lillkillen.

Jag har rensa bort en hel del båånklääde idag,och hadd packa påsana i biln och sko för he till MArklunds.Men tå har di lappi upp tär att int di tar emot na klääde för tillfället.VART ska man för gambe kläde tå?Finns he na ader ställ?

Nu tänkt jag lägg unda ti mest somriga skorna,tycker he är väl mychi sko pare i fåsto för tillfälli.

Och hade länken som Joffan lag in,sko jag ha mychi ti skriv om men jag iis int,för he är som Erik säjr,jär på fl kan man int vinn...

• Trollens mamma

annika 76:Ja,ekorosk är ju ett alternativ.Men känns harmt ti släng bort hejl och rejn kläde.Jag bord ha ett loppisbord,men är för lata me he nu.

• Trollens mamma

Jag tänker å på Jonatans familj ikvälld.

netti07:Ja,no kan jag riktigt bra göra he! Int är he na fin kläde,vissa är no grömt uttvätta,men som sagt hejl och rejn.

Åhhh,fridaaaan imoro...he känns no såååå bra!

• Trollens mamma

Stinky:Tack för tipsi!He ska jag koma ihåg. Nu vart he så dehär gango att netti07,for iväg me kläde.Tack för he!

Sovasi ja.Vejt ni vem som somna 5 imoris och stejg upp 6.45?Jo,dähär mamm...har just liga en stånd men vart ba sömnoari.
    Nee,vi har hadd i bra i 1 års tid jär vi oss,men sista natt,var int na höjdar precis.Tror A hadd förstoppnong eldär na.HA vägrar ti ha blöjo na mejr,vilket är ju bra.Men sista natt gråt ha me 10 min imilla.Var säkert upp me ha 10 gang på wc,men ha bara spännd imot. Usch,va irriterand.Men he låsa saan idag,och ha vart så myki nöjdari baket.

Tyckt int jag var så trött imorrn,orka t.o.m städa hejla husi och va och handel mat och int att förglömma,ny skoa åt me.
    Men nu är jag SLAKA.

Ska släng in en metripizza i ugn,he är allt jag ork laga i matväg idag.

• Trollens mamma

Morning!

Fyy,va trött jag är...

Lördag idag tå.Funderar vad man sko hitt å på.Måst ti stan en sväng åtminstoni,och kanske man sko baka idag.

Är he naan som är sugen på att beställ kläde åv me,kan ni ju pass på.All som har beställt före kl.23.59 ikvälld får kläde sin me första leveransen,som är på tisdaan nästa viko.Så tå var he grömt korttan lev.tid. Skåda kläde ijee.meandi.se
    He är ju så att man int måst koma på ett party för att få beställ åv me,men jag kommer ju förstås no gjään.

Å dähär viska jag........

• Trollens mamma

Mamma åt issa:Va kul att du tycker om dom. He är mang som har tänkt ha party före jul,där i november.Och jag kommer nog gärna,MEN di verkar ta slut fort dom he kläde. Jag är 2 veckor in i säsongen,och vissa storleka i vissa plagg är heljt slut rej! Tråkigt.Så jag kan int lova hur myki finns kvar före jul.

Nämen tussimamma!No måst he finnas naan som kan bjud de!
    Så usligt kan he jo int vara.

Svar på tråden Österbottniska tråden 10