Inlägg från: Trollens mamma |Visa alla inlägg
  • Trollens mamma

Österbottniska tråden 10

Jag har hadd 2 gang livmoderinflammation,och he var int na hääft.
    Sååran maga och allmänt roko iskick.Men he har berod på att he har lämna en massa blod i livmodern som int har sluppi tan efter snittasi,så jag har varinda gang hamna in på skrapning baket.Men he har rejd upp se efter skrapning och en antibiotikakur...eldär ja,sista gango måsta di skrapa 2 gang.

• Trollens mamma

Nee,Netti,int är he na ti sätt tibax he,ho sko he halldas tär på en lillan pojk,he gar ju int ti genomför.Så ha får no bara klar se ny tills ha får permanent tid iställi.Tråkigt tå he händer så de,men int så mychi ti göra åt.Di har ju bara jour på lördaga milla 10-14,int na på sondaga.

Vi ha viri på 40-års kalas ikvälld.Proppmätt!

• Trollens mamma

Ja,na djur som pissar och skiter tär in sko int va na langliiva vi oss heldär.Ví hadd en katt som var båånes bejbi.Oj,vad di älska ha katten.Men tå jag byrja arbejt så fick ha förse ti bryi lägg små höga me skitn och pissi jär in. He gick en tid,men tå jag kom hejm en dag och ha hadd skiti i ny soffo,tå var he fääi me kattn vi oss.Visst,var he usligt en tid me bååne,tå di sakna ha så mychi,men no sluta di ti prat om ha tillsist.Minnet som är kvar åv kattn är flätchi i soffo som INT jag fick bort.

Jag sko måst rens lingona och kok sylt,men är såå slö.Dähär armadi förkylningen min som int var ti na,3 viko nu och ejn pencillinkur,och imorrn vakna jag me värsta rivjärne i halsen.
    He är så seg.

Sko måst lada upp för kvällen iställi.

• Trollens mamma

beibikär:Ajdå.Jag sko no var uppställt om jag sko tapp bort min almanacko så jag förstar de.Har du kolla på all konsti ställe,typ i wc,hjälpköki,matskåpi...jag bruk måra och hitt sakre på ti konstigast ställe,när jag har bort na.Oftast beror he på att man släpper he man har för händer så bååne vill ha,så tå lägger man he man har i handen på första bästa ställ.

• Trollens mamma

Nåja,nu är sylten färdig,och bååne bakar semlona.
    Lyxigt tå int man behöver baka sjölv alltjämt.

Måst skryt na liiti på dom,di har fixa degen sjölv,och nu tar de ut di ut semlona me pepparkaksformona.

Sjölv ska jag läggs på soffo en stånd.

• Trollens mamma

Voj Maja T.Vad jag tycker synd om de.
    Jag kännder så igen me i ide,har sjölv byrja blöd som en gris flejr gang efter jag fått båån,och måsta bli skrapa.He är int na häävt.Nu ska du bara ligg på soffo,och läta gubben ta hand om bååne.Hoppas du mår bäter imoro.

saku:VAd duktig hon är! Jär vi oss har vi int na blöjbåån mejr heldär.A sluta me blöjo på natte dähär viko å.Lyx.

Just sprungit 7.5km.No kan he vara skönt...spec.efteråt.

• Trollens mamma

Jär vi oss har vi också hadd Kuomas skoa.Men som na ader sa rej så moijttar jag att di int är riktigt varm och så är di int vatotät heldär.Lätt att ta av/på är di nog.Har haft viking goretex sejnast vintern åt dom,och tror nog he blir he i år också.Just för att di är varmari än Kuomas och vatotät.Negativa är ju förstås tå priisi som är höger än Kuomas.

Om man sku städa färdigt nu nå...får snart tre extra barn hiid som vi ska sköjt i helgen.

• Trollens mamma

****GRATTIS AUGUSTIBRUD****

Ebbelina:Tack för tipset! Jag ska ti kokkola imoro,så tå ska jag fara och köp Vikingskoa.

Vet att he har blivi fråga förr,men hur hittar jag till Zinna?

• Trollens mamma

Naana:He beror helt på hur man prioriterar.He är klart jag sko int köp Reima åt ett lillen båån,just för att di int laga ser våt på sama sätt som stör bååne gjör.He är ju hejlt onödigt.

Men he finns en sak som int jag prutar så mychi på åt bååne ti vintern,och he är varm och ordentli skoa och halare,just för att vi har så armadis lang vintra jär.Och tå har jag prova både me billigari skoa och halare åt dom,men märkt att he är lika bra ti köp betär märk mesama,just för att he löna se i längden.Na vinter har jag fått köp en ny halar till,just för hade billi int har holldi na...och tå sparar man int så mychi pengar och man ska lägg pengar i 2 halar åt sama båån.

• Trollens mamma

Vejt ni va!

Jag har köpt en mangel idag! Så nu var he slät och fin lakane jär vi oss!

I alla dessa år har jag dröömd om en egen mangel.

Svar på tråden Österbottniska tråden 10