Österbottniska tråden 10
Lindilididda: Ja sko no kräv att få fara ti mödrapoli o koll me ultra direkt ja om dy är orolig.
Lindilididda: Ja sko no kräv att få fara ti mödrapoli o koll me ultra direkt ja om dy är orolig.
Lindilididda: Men du kan kräva att få åka akut, det gjorde jag flera gånger under min graviditet och jag slapp alltid. Fast knappast är det nå allvarligt, men man skall inte behöva gå och oroa sig...
Lizn: Tack. Tror jag ska beställa tid för efterkontroll av Nicos öron till Nyman då. Var det den yngre eller äldre herr Nyman?
Lindilididda (eldä ho he no stavast
): Ring direkt ti mödrapoli eldä fa ti BB, int ska ty oro ihääl de.
Ti föst fick vi zithromax (Ja ny orka ja int koll ho ä stavas) o seinast fick vi Kefexin. Kan man beställ tid ti Nyman når som helst? Eldä är 15:nd i måna till all läkare vi Medicenter?
Föresten, kan röire i örona ha na biverkninga? Som t.ex. om bååne ska sema eldä naa?
Beibikär: tack fö svari!
Ska skåda ny föst om pojtsi var i skick men byri ä uppreip se så veit ja vart ja ska ring.
Maja T: OOOOOJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaa, he används flitit! Vi är så nöjd, o all ha tyckt he a viri supersnygg! Dy sko jo måst koma o skåda! Sko kona lägg na bildre åv e i galleri, men ja sko måst skur upp i ti föst
.
Hööni gott folk, ho kalldan temperatur får i vara i he ryimi man har frysn? Vi fondra vi sko lägg frysn i garage/förrådi, men föst sko vi måst laga na batteri tär.
Jepp, he vart renovera i somas...böövsta no minsann. Ska som sagt lägg upp na bild tå ja kombe så langt så ja får tvätta duschskåpi. Men enkel äre, heilt vit kackle me en smalan svartgråan grekiskmönstra bård ganska högt upp och så mörkgrå golvkackle. Ett billi o enkel i viti spegelskåp o skåp undi lavoarn o. Vi vila laga e enkelt o he vart billit me materiali tå di råka ha na rea på vit kackle tå vi köft. Så tänkt vi ät vit o grå var int vi leid....vi ä int så mytsi fö tokiti extra detaljer jär.
Men he jo ba he, tå badryimi äntligen vart fäädi vart i så skönt ti kuna byri tvätt se i egen dusch så iti inredning me en grönväxt etc ha no lämna. He finns väl na badanko o na båt tär
.
Ni skrivar väl upp!