• hej hopp fallera

Österbottniska tråden 10

Välkommen till vår tionde österbottniska tråd!

Här är alla välkomna, det spelar ingen roll om du hängt med sen början eller är alldeles ny här. Känn dig välkommen! *och samma på dialekt*

För den som vill ha tidsfördriv:
    tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3052858.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m4117933.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m5492579.html
    tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m7297792.html
    tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m9182214.html
    tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m11369058.html
    tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14125141.html
    tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m17093871.html
    tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20340120.html

Övriga österbottniska trådar:
    recept: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m21583130.html
    träffar: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m22522552.html
    gravid: www.familjeliv.se/Forum-11-262/m22543920.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-12 20:40:00:
    vikt-iga tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23661221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 20:35:03:
    senaste recepten: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m24593961.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-26 15:59:27:
    bygg-tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-166/m24895183.html

• Svar på tråden Österbottniska tråden 10
  • Karttu

Just så, ja måst smöra in me.

Väälkomi hiid förresten sjölv o hald en demo om bärsjaaln naagang!

• Skogsduvan

Ja e å nyfiken på beibikärs biln, men ja får väl vänt ti mårne...

Va nan på PowerTruckShow ida? Var i nating ti skåda? Förutom dömte 100 otrolit snygg lastbile tå... Vi fundera så läng om vi sko fara elde int, om gubbi sko fa eismend, vem a sko fara me iställi fö oss osv., så ti slut hadd klocko vari så mytchi så vi besluta et di får ha i. Fö dehe gango. Vi tar i pånytt nästa år!

Biggi - mamma till Leona och Heira
  • Trollens mamma

Karttu:Man får faktiskt beställ direkt via me å,man behöver int ställ ti party för he. Men kanski du slipper på ett party jär i höst!

Jag har så mychi jag sko vila ha taan,misstänker he blir en dyran höst.

Kan ännu sej att ti som anmäler sej som värdinno och bokar ett party före 15.8 får både värdinnegåvo + 10 euro rabatt på ett valfritt plagg ur höstens kollektionen.Dock måst man ha minst 6 gäster på partyt´för att få del av rabatten.Så pass på!

Gubben och jag var och ita till Epoque ikvälld.Fira liiti försenat dom 10 åren som gifta. Supergoan mat fick vi!

• Skogsduvan
    Karttu skrev 2007-08-11 22:27:40 följande:
    Just så, ja måst smöra in me. Väälkomi hiid förresten sjölv o hald en demo om bärsjaaln naagang!
    Int tror ja du böv smöri na fö syrran... Ja kan no koma å lär de, säj bara når i passar!
    Biggi - mamma till Leona och Heira
  • LCroft

Jaha, nu får jag väl gå och sova också, fick in de äldre ungarna som skulle sova i bastun, de uppskattade inte sången och skratten av grannarna. Jag som tyckte det började låta intressant, nån som plockade fram gitarr och sjöng, jättebra dessutom Skrattande Och nej, det var inte grannen som sjöng Cool

• LCroft

Vaknade för en liten stund sedan Fy vad tidigt man måste stiga upp snart igen när skolan börjar....Skrikandes Vart tog det här sommarlovet vägen?

• beibikär

Jär e ja åtminstone!
    Kartu, ja ska ju ha meandi-party i september å tå ska du koma! Ja sejr no til san närmare, ja mena ha grömti folk

Biln ja, ha e blå, blåare än et mjölkpaket..he ir en farmar, en Peugeot 307, 2004modell...alder had ja nu trod man sku kör me he märke, men he gar rikti bra hittills

Tur at Prisma har ipi ida, fö toki som oss som int händar å handel på na ader daga!

Ronjas och Jonatans mamma
  • LCroft

beibikär: Nog går det säkert riktigt bra att kör med det märket också Mammas sambo har en Peugeot han med och han tycker så om sin bil och tur är väl det så mycket som han kör

• Zaija

Gomorron jär ha vi jyst stigd opp I går va vi heila daan i Härmä föst på PowerTruckShow å Skogsduvan he va faktist rikti kul tå vi kom oss i väg fö ja er it så d jätte intressera åv lastbilan men he finsta no ti skåda tär men he komber ju nästa år igen..
    Saan va vi "några" tiimar på Power Park å tär trivsta bånen,he va ana gangån vi var tid i somar så no får e räck.Om na ader råka ti vara tär å såg en kar sova på en stola så var e antagligen min....han fick feber i natt så he förklarar saken.Ja hoppas it äldsta flickon får e na som ska ti skolan på tisdan.

Svar på tråden Österbottniska tråden 10