Österbottniska tråden 10
Lcroft:Nix,väntar fortfarande.
Lcroft:Nix,väntar fortfarande.
LCroft:Storgatan vet jag i allafall...tror jag.
Måst ännu säj om halare.He är säkert stor skillna på bååne hur di sliter på kläde.Och min två äldre sliter na vansinnigt spec.då på halare.Tror he kan bero på att vi bor uppe på ett berg,och mesama he komber liiti snöön så är di tär och rutchar.Och he är klart att he nöjter på baken på halan utan na pulkko eldär na.Men jag vill int sta och begräns dom i lejkasi,för ti har så kul.
Så tå köper jag heldär na liiti stedogari,men int he dyrast heldär.Tror he blir Remu-halare i år åt pojkarna.Och ti är int så hutlöst dyr,tror di var 89 euro vi Prisma.Int sko jag lägg 159 för en halar,så mychi pengar har jag int.
Voj ne.Nu ska jag birätt hur he gick me mangeln.
Jag ringd imorrn,och sa åt odi kvinno som hadd a ti salu,att jag köper ha oskoda.He var mychi som hadd ringd på hade annonsen,men ho sa att jag får köpa,skriver upp namni mett bara,så sko jag hämt mangeln jär efter 17.Ho kom hejm från arbejti tå.
Nåja,jag var tär 17.10,och tå frun öppna dörrn,siiir ho allt förvåna ut,tå jag sa jag kommer och hämta mangeln jag hadd köpt.
Kan ni första!10 minuter fyri me hadd he ve en kvinno tid,och sa ho sko köp mageln.Och ta frun fråga va ho hejt,alltså ho kolla så he var ti rätt person ho släppt mangeln,så HEJTER TANTTO SAMA SAK SOM ME!!!
Så ho trodd jo ho sälda åt rätt person.Ho var sååå lessen att he hadd blivi fejl...och jag var lessen och besviken.Tänk ho he kan rååk se.
Så utan mangel är jag fortfarande.Får lov att dras me skråtto lakane fortfarand ,för styker dom gör jag INT!
Legewiel:Japp,så gör vi jär i huusi tå vi viker,men en tå så sko jag vila ha en mangel för att få dom riktigt slät.
Ja,alltså...jag kan INT första att he kan händ sådee...maximal otur kan man sej.
Ebbelina.Exakt,vad är oddsen kan man lugnt fråga sej.
Men jag tror nog på kvinno som säld mangeln,att he faktiskt var så att odi ade kvinno hejt sama som me,för ho var verkligen ledsen och ångerfull och bad fler gang om ursäkt.
Hoppsan!Vad många man får gratta idag!
*Grattis vågen 80!
*Grattis till Stinky på födelsedagen!
*Grattis till Alma på 5-årsdagen!
Och ja,Tåfslan,tär sa du na!Nu ska jag byri koll på blocket,för no kan jag vara harma!
För no är jag fundera om he kan stäm na heldär.Kanski ode kvinno som kom tid före me och vila köp mangeln, bjöd typ 50 euro fö ha.Och tå säld ho mangeln åt hennar istället.Ho begärd 30 euro för mangeln,och he sa jag att jag betalar.
Ja,int vejt jag va jag ska tro.För sama förnamn hadd ho som me,och liknand efternamn...hmmm.
Jag har i allafall ve och klåtra bort penga i kokkola idag.Köpt ett par vikingskoa.Di hadd bara upp till storlek 27,så he blejv bara ett par.Och int hitta jag ti Zinna na...
Naana:He är adi ynger,Gustav Nyman.Vejt int om pappan jobbar na mejr?
Vår flicko hadd 10 öroninflammatione på ett halv år.Tå lag Gustav röire å saan blejv he bra!
LCroft:He är lugnt!Jag spara ju pengar nu tå,tå int jag hitta na.
Var nog å tålla på kullerstenstorget,och runt hedi apoteki,men int var he som vi sko ha siitt Zinna na.
Jag sejr bara.Jär vi oss är he förbjudet ti sta och piss.
Min pojka siter ocgh pissar,he har ja lärt dom,och tå klåttar int he na heldär.
Dessutom har jag läst naanstans att man ska lär dom ti sita och piss,för att di slappnar åv betär tå.
Jag sko bli vansinni om jag hejla tiin sko få halld å på att tork runt bytto.
Absolut!
Jeremias mamma:Äsch,vad jobbigt ni har!Tänker på er.
Och ne...int sta jag och kollar hur främandsfoltchi pissar jär vi oss...na gräns måst he jo finnas.
Men jag har sköjt flejr gang småpojka som har lärt se ti sta och kila,och vojne,säjr jag bara,he är pissi överallt runt bytto.
Men int tror jag he lyckas att lär dom ti sita och kila om di ejn gang har lärt se att man ska sta.He måst no läras mesama tå di ska byri fara på wc.
Jär får vi klar oss uta papp i huset hela helgen.Han är på farsvila ti Levi.