• Lial 78

    ligger död i magen

    fick ett missed abortion iv 17,fostret dött sedan det var 13 veckor,alla sa att det bara var att försöka igen ren otur bara,trots sorgen blev jag gravid igen direkt,även denna gång missed abortion iv 19,fostret dött sedan det var 16 veckor.
    Man fattar knappt att det är sant,sitter nu här med mitt döda barn i magen,känslan kan inte beskrivas.På måndag är det dags,är både rädd och nervös,men jag måste göra det!första barnet var en liten pojke,undrar vad det är nu?Undrar om jag nånsin kommer över det här och om jag nånsin kommer att få fler barn?En utredning är påbörjad hur stor är chansen att få en förklaring?Någon som varit med om samma sak och iså fall hur gick det?

  • Svar på tråden ligger död i magen
  • Killarna Larsson

    har inte varit med om det, men beklagar, usch vad orrättvist!


    Världens stoltaste morsa ! ! !
  • miss maple

    Har iof bara haft ett tidigt MA (v 11)
    Jag förstår förlusten och all den rädsla som tillkommer.
    Jag ville eg bara säga att jag är så ledsen för din skull och hoppas att utredningen kan ge er ett svar.
    Nog tror jag att du kommer bli gravid igen
    Kram.

  • Momsie

    Först vill jag beklaga, kan inte trots det jag själv varit med om ens försöka förstå hur det finns, det är verkligen hemskt det du berättar.
    Jag har haft MA, MF, ofostrigt ägg och flera tidiga MF men inte 2 MA även om det var 2 barn, tvillingar, men jag tror det är väldigt bra att en utredning görs så kanske det går att seom det finns ngt samband mellan de två och om ngt kan göras.

    Men som sagt, jag har inga ord....

    Lial 78 skrev 2007-08-04 23:23:12 följande:


    fick ett missed abortion iv 17,fostret dött sedan det var 13 veckor,alla sa att det bara var att försöka igen ren otur bara,trots sorgen blev jag gravid igen direkt,även denna gång missed abortion iv 19,fostret dött sedan det var 16 veckor.Man fattar knappt att det är sant,sitter nu här med mitt döda barn i magen,känslan kan inte beskrivas.På måndag är det dags,är både rädd och nervös,men jag måste göra det!första barnet var en liten pojke,undrar vad det är nu?Undrar om jag nånsin kommer över det här och om jag nånsin kommer att få fler barn?En utredning är påbörjad hur stor är chansen att få en förklaring?Någon som varit med om samma sak och iså fall hur gick det?
  • Momsie

    Hur det KÄNNS, förlåt, jag är helt slut...


    Momsie skrev 2007-08-04 23:34:17 följande:
    Först vill jag beklaga, kan inte trots det jag själv varit med om ens försöka förstå hur det finns, det är verkligen hemskt det du berättar.Jag har haft MA, MF, ofostrigt ägg och flera tidiga MF men inte 2 MA även om det var 2 barn, tvillingar, men jag tror det är väldigt bra att en utredning görs så kanske det går att seom det finns ngt samband mellan de två och om ngt kan göras.Men som sagt, jag har inga ord....Lial 78 skrev 2007-08-04 23:23:12 följande:
  • Joplin86

    Hej vännen..
    Min dotter dog i min mage i v 22..Hon fick ligga där ungefär ett och ett halvt dygnt innan hon föddes.. De var de hemskaste timmarna jag varit med om i hela mitt liv!

    Ska du bli inglagd på sjukhuset och få föda där?..Eller kommer du få tabletter och få föda hemma?

    Massor av kramar till dig..
    Vet precis hur du känner...

    Du får hemskt gärna skriva till mig Joplin86
    Jag skulle bevhöva ngn att prata med också...

    Kramar

  • palmblad

    Jag hoppas inte man behöver föda hemma när barnet är 13 veckor. En bekant till mig fick tid på sjukhus för att föda ett på 14 veckor, men hon hann inte dit utan födde hemma o det gick bra. Men det är inget jag hoppas är rutin för vården.

  • Gäspan

    palmblad: Och vad ville du säja med den kommentaren????

    TS: Beklagar sorgen.
    Jag hoppas att du och din partner är rädda om varandra nu, och att ni får hjälp av omgivningen att bara ta ett steg i taget, så att ni tar er igenom dag för dag. Med två så sena MA så hopaps jag också att ni får hjälp av sjukvården att få veta vad de beror på. Stor kram.

  • Momsie

    Behöver och behöver, jag har gjort det men förstår inte riktigt vart du vill komma, det var ju inte precis planerat i vare sig mitt fall eller din bekants?


    palmblad skrev 2007-08-05 09:09:31 följande:
    Jag hoppas inte man behöver föda hemma när barnet är 13 veckor. En bekant till mig fick tid på sjukhus för att föda ett på 14 veckor, men hon hann inte dit utan födde hemma o det gick bra. Men det är inget jag hoppas är rutin för vården.
  • Lakrits

    Beklagar sorgen för dig och din man! Förstår hur du känner, hade MA i vecka 14.. Glömmer det aldrig trots att det är många år sedan.
    Många många kramar

  • lamagirl

    Sänder massa kramizar
    Stolt Mamma
    Till Ängel Michaela
    Och 3 Jordbarn.

Svar på tråden ligger död i magen