• MansonDust

    Ansluta nätverkskortet !

    Köpt en LG med Vista & fattar inte var jag går in för att ansluta nätverkskortet. Försökt få igång trådlöst internet men det går inte & det står nu att nätverkskortet inte är anslutet.

    VAR går man in ?

  • Svar på tråden Ansluta nätverkskortet !
  • antitanten

    NÄtverkskortet ska vara monterat i datorn...
    Sen när det är gjort startar du om datorn och den ska då upplysa dig automatiskt om att ny maskinvara hittats.

    Annars kan du gå in i enhetshanteraren och kolla om det är något strul med nätverkskortet.

    Eller gå in i  Mina nätverksplatser och felsöka där osv osv

                    

  • MansonDust

    Ok. Men hur ansluter jag kortet ? Det sitter i & det står att det fungerar korrekt, men på ett annat ställe står det att det inte är anslutet.

  • c0ol

    nu ser det inte ut som den bilden om du har vista, men var står det att det fungerar och var står det att det inte är anslutet, jag gissar att det står att det inte är anslutet mot ditt trådlösa nätverk, tryck anslut på start menyn, väl sedan ditt trådläsa nätverk i rutan som kommer upp genom att dubbelklicka och mata sendan in det lösenord du angivit i routern

  • c0ol

    har du msn så skulle jag kunna hjälpa dig via fjärrhjälp om du kommer ut på nätet med lg datorn när du ansluter den med sladd till routern

  • MansonDust

    Det är ju inte min bild.

    Jag har provat göra om allt 20 ggr sen i fredags, orkar inte mer nu. Ska ev. byta router-märke istället. Så här krångligt ska det INTE vara !!

  • c0ol

    jag vet att det inte är din bild, men som sagt jag kan hjälpa dig om du vill, eller så köper du en ny router, som knappast gör någon skillnad

  • Tvillingfarsa

    antitanti mena jag så klart, ber om ursäkt.

  • c0ol

    så bra och skriv gärna hur du fixade det så att andra kan hitta en lösning här

  • MansonDust

    Det var bara den j*vla knappen för fjärranslutning som skulle tryckas in på laptopen. Vi visste inte hur den såg ut.

Svar på tråden Ansluta nätverkskortet !