• IddeGirl

    Nybörjare på digital scrapbooking nr 3

    Här är en tråd för alla nybörjare på den beroendeframkallande hobbyn Digital scrapbooking. Här kan man be om hjälp, dela tips och idéer, visa sina alster osv.

    Bra länkar:


    Film om hur du gör en Easy page

    Film om hur du gör en LO

    Heleris Blogg med massor av bra information!

    Lista på freebee matrial

    Bra länkar här på FL:

    Nybörjar tråden nr 1
     
    Nybörjar tråden nr 2

    "Proffsens" tråd

    Bildtråd (Bra för insperation)
    Välkommna Hit!!
  • Svar på tråden Nybörjare på digital scrapbooking nr 3
  • pillanlax

    hur ändrar man färg på saker för att det ska passa in bätre

  • LångaLinda

    Hej!

    Måste man ha PSCS2 för att scrappa? Jag har photoshop 5,5, och då går det inte att följa Heleris beskrivning, kan inte "dra" papper in i lager...

  • IddeGirl
    LångaLinda skrev 2007-08-10 19:23:14 följande:
    Hej!Måste man ha PSCS2 för att scrappa? Jag har photoshop 5,5, och då går det inte att följa Heleris beskrivning, kan inte "dra" papper in i lager...
    nej man kan ha vilken photoshop som helst men de skiljer sig lite i programen på kortkomandom mm. Men där emot tror jag att man ska kunna dra in papprena i lagrena på alla. Har inte hört nån annan som sagt att de inte funkar i deras version. Är det PS elements 5 du har?
    Min foto blogg: iddesbildblogg.blogg.se/
  • Asereht
    LångaLinda skrev 2007-08-10 19:23:14 följande:
    Hej!Måste man ha PSCS2 för att scrappa? Jag har photoshop 5,5, och då går det inte att följa Heleris beskrivning, kan inte "dra" papper in i lager...
    Jag har PS elements 2.0 och jag kan göra exakt så som Heleri beskriver.
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
  • Bling1975

    Långa Linda:

    I gamla Photoshop fanns inte funktionen drag and drop som i Heleris beskrivning.

    Men du kan fortafarande göra samma sak. Välj lagret du vill flytta in i det nya dokumentet. Välj markera allt och tryck ctrl C . Gå till nya dokumentet och skapa ett nytt lager (VIKTIGT) och välj Ctrl V. Klart.


    Stitch längtar efter Lilo 4.0
Svar på tråden Nybörjare på digital scrapbooking nr 3