Undrar hur mycket era 8 veckors bebisar äter och hur ofta?
Min snart 8 v baby vill gärna äta (amma) med bara 2 tim mellan målen. Förutom på natten, då kan det gå 3½ - 5 tim mellan måltiderna. Hon är ett matvrak... ![]()
Min snart 8 v baby vill gärna äta (amma) med bara 2 tim mellan målen. Förutom på natten, då kan det gå 3½ - 5 tim mellan måltiderna. Hon är ett matvrak... ![]()
Vårt problem var att hon åt så mkt (glupsk liten kobra!!) och snabbt, svalde mkt luft och fick magknip. Hon skrek sig igenom dagarna. Antingen var hon hungrig eller hade magknip, eller både och! Hon gick upp nästan 300 g/v. Jag blev rådd av BVC till att försöka dra ut lite på tiden mellan måltiderna. Fy, det var verkligen svårt!!
Men hennes lilla mage mäktade inte med allt så jag var tvungen. Nu har lilla magen lugnat sig ngt och hon skriker mindre. Är oftare glad längre stunder. Men kräks det gör hon ännu. Veckan efter att jag började dra ut lite på målen så hade hon gått upp "bara" 200 g.
Det är en svår balansgång....
Sju timmar är ju underbart på natten! ![]()
Det förstår jag! Första gången hon sov nästan 5 timmar flög jag upp ur sängen för att kolla klockan! ![]()
Jag vill pumpa, men får inte det att funka trots mkt mjölk... Har Avent Isis handpump.