Inlägg från: Hallonpaj |Visa alla inlägg
  • Hallonpaj

Tindra, Nova & Engla?

Jaa, TYVÄRR så känner jag också så. Vi valde Tindra för att jag trodde att det var ovanligt. Men nu känns det mer som ett "trendnamn med fjortisvarning", än något lite orginellt och "flummigt". Det känns nästan lite småpinsamt som akademiker 30+ att säga att mitt barn heter Tindra... Hemskt att erkänan det, men jag kan tänka så ibland.

Samtidigt är det ju fortfarande fint och det passar henne bra, hon strålar och tar mycket plats , och nu ÄR hon ju liksom Tindra och det går inte att byta efter flera år.

• Hallonpaj

Fast stavningen Thindra har vi inte ialla fall. Det ser verkligen konstigt ut, stämmer inte med svenska stavningsregler. Man krånglar till ett svenskt ord och det borde väl uttalas Findra då?

• Hallonpaj

År 2000 var det bara 42 Tindror tror jag. Det var då jag började gilla det. Sen vade vi det 2004 och då var det liksom plötsligt supervanligt ...

Min äldsta dotter Juni har åtminstone ett ovanligt namn än så länge. Och enkelt och rejält på samma gång, svenskt, lätt att stava och lätt att uttala.

Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?