Inlägg från: Valkyriah |Visa alla inlägg
  • Valkyriah

Tindra, Nova & Engla?

Har aldrig träffat på varken en Nova,Tindra eller Engla och då har jag ändå jobbat på två dagis och i en förskoleklass.

Men det är ändå inga namn jag själv skulle ge mitt barn men har annat at lägga energi på än att irritera sig på vad andra människor väljer för namn till sina barn

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Valkyriah
    ananda74 skrev 2007-08-24 17:45:18 följande:
    Jag har hört 2 nova och en Tindra och det är bara så pinsamt att döpa sina barn till nåt sånt. jag tycker det verkar som om alla här på FL har döpt sina barn till det, men IRL är det inte så många som jag känner som gjort det som tur är. ungefär lika pinsamt som Kevin, robin och liam på en kille.
    Så om man skippar dop så är det inte pinsamt
  • Valkyriah
    dollheart skrev 2007-08-24 18:39:48 följande:
    Med risk för att säga något som redan blivit sagt...Varför, varför kan inte folk få döpa sina barn till vad de vill?Så länge man inte försöker döpa sitt barn till Skitstövel eller nåt hemskt,så kan man väl få ha sin egen åsikt om vad som är vackert?GOSH >.<
    håller med.

Det är inga namn jag själv skulle välja till mina barn men antar att om föräldrarna ger sitt barn namnet Tindra tycker de det är vackert och fint,det räcker gott och väl.

Är medveten om att många inte tycker namnet vi gav våran son är fint men vad gör det när VI gör det
  • Valkyriah
    dollheart skrev 2007-08-24 18:44:10 följande:
    Valkyriah:Nämen, precis. Varför ska man göra alla andra till lags? "Nej men hörru älskling, vi döper barnet till Anna. Då kan ingen bli missnöjd!":S
    hahaha precis...

Men skulle ge mig fan på att någon skulle ha något att säga om det ändå
Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?