• mammiiie

Tindra, Nova & Engla?

Bara jag som tycker att verkligen ALLA namnger sina ungar till antingen Tindra, Nova eller Engla (Alt. Ängla) numera???? usch, alla heter det överallt verkar det som, var o varannan unge! gillar dem inte alls, de har gått från söta till fullständigt övervanliga på bara nåt år!

usch, ville bara klaga av mej lite!

hur många känner du som heter nåt av ovanstående? eller träffar på dagligen här på familjeliv?

• Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?
  • JohannaJ

vet bara en Nova och hon är väldans söt

Annars är tomt med Novor, Tindror och Englor runt oss.

• Mamma Mambo

Varför är det fel att döpa sitt barn till ett vanligt namn?
    Hur många heter inte Malin, Maria, Emma , Ida ex....

Inga fel på dom namnen.

Värre är det att döpa sitt barn till nått helt konstigt och ovanligt. Kommer inte på nått just nu, men jag vet att det finns många tokiga namn. Det tycker jag är mycket värre, än att ta ett vanligt.

• Cammie86

Jag tror dessa namn är sådan som bara kommer vara poplära under några år eftersom de var nya och hippa när de kom, men sedan kommer de kännas "uttjatade". Tänk Tony, Ronny osv. Svårt att föreställa sig dem bli poppis igen.

Man upplever att "alla" heter så eftersom det knappt finns någon över 10 år som bör dessa namn. Emma och Maria är gamla namn som kommer bli poppis om och om igen.

Det är i alla fall min teori.

• lollypop

Dagligen träffar jag min lilla dotter som heter Engla

En mamma håller sina barn i handen en tid, men i sitt hjärta förevigt!
  • Stajn

Känner ingen Nova, Tindra eller Engla :p

• Chokladnöt

om nästa barn blir en dotter så ska hon heta Engla Michelle (Michelle som uttalsnamn) :)

• Ina1979

Känner en liten Nova!
    Hur kan du störa dig så mycket på det? Bara undrar...

• Josse

Lotus påminner mig om toalettpappret vi har här på jobbet.

• cicci85

jag vet både tindra och engla, skulle kunna tänka mig att ge min dotter namnet NOVA, fina namn,
    engla har jag sett fler dödsannonser där gamla har haft det namnet oxå...

Chokladnöt skrev 2007-08-13 00:27:03 följande:
    om nästa barn blir en dotter så ska hon heta Engla Michelle (Michelle som uttalsnamn) :)
    tilltalsnamn...
Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?