• ratwoman

hunddagis i skåne HJÄLP (Lång)

Min kille har fått ett erbjudande om ett jobb i Löddeköpinge och han har frågat mig om jag kan tänka mig att flytta dit med honom, hunden och våran bebis som är beräknad till nov.

Och jag är väl inte helt främmande till idén det är bara det att hunden inte klarar av att vara sj hemma och när man lämnar honom och så ylar och skäller han tills det att man har kommit hem igen.

Jag har försökt att träna honom att vara själv men det har inte klickat i hjärnan på honom.. det kvittar om jag bara går ner i tvättstugan (10min) eller om jag går och handlar (ca 1h) han ylar konstant.. har fått flera påpekelser av mina grannar.. Vilket har resulterat i att jag knappt vågar att gå någonstanns om jag inte har hunden med mig.. vill juh inte bli vräkt

Sedan någon månad tillbaka så går Atlas på hunddagis mån - fre vilket har gjort både honom och mig mycket gott.. han är inte ensam och har en massa vovvekompisar och jag mår bra för att jag vet att jag gör det bästa för honom.

Men iaf.. Om Vi nu flyttar till Lödde så kanske där inte finns nått dagis och då är jag fast igen... och då med ett litet barn...

Jag har som sagt verkligen tränat honom men han fattar inte och jag är just nu mycket olycklig.. För jag förstår att min kille verkligen vill ha detta jobbet och eftersom jag är sjukskriven just nu så har jag inget igentligen som håller mig kvar i Malmö. Inget mer än Atlas hunddagis..

Och som min kille sa att det är klart att vi isf ska bo kvar i Malmö och att han tackar nej till jobbet och söker jobb här istället.. men det vill jag inte heller... Jag vill inte att han ger upp sin dröm för mig.

Och att lämna bort hunden är inte heller något alternativ.. För han är en del av våran familj.. jag bara önskar att han kunde hålla truten när han är sj

Så jag hoppas att ni snälla FL:are kan hjälpa mig med tips på hunddagis eller hundpensionat i eller i närheten av Lödde.

• Svar på tråden hunddagis i skåne HJÄLP (Lång)
  • Kimsan82

Kika in här 4-tassar.se/
    Skulle haft min hund där när vi åkte på semester men det blev ändrat!! Verkade seriösa och trevliga och ligger nära Lödde

• ratwoman

vickan: tack så mycket blev så glad när jag såg att det fanns ett i lödde.. tack tack tack

• Kimsan82

Fast där var visst kö Men dom kan kanske tipsa dig om nått annat bra...

• ratwoman

Kimsan82:
    Jag ska absolut ringa dem och fråga om priser.. för det verkar vara super.. blev genast mycket gladare när jag såg det..
    Om nu deras priser stämmer 150kr per dag så blir det 3000kr per månad om man har hunden där i 20 dagar och det är lite mycket.. men som sagt jag ska ringa och fråga..

har du sj varit där och tittat hur det ser ut??

• ratwoman

Kimsan82:
    Ja då kanske man ska ringa typ nu för att få en plats när det blir dax att flytta.. vi har sagt att vi ska prata om det mera ingående och bestämma oss för hur vi ska göra.. Och vi kommer inte att flytta denna sidan nyåret då jag är beräknad att få vår älskade bebis 19/11..

• ratwoman

Kimsan82: Vi kommer inte att flytta förens tidigast 1/1-08. som det är nu så sa min kille att han under en kortare period skulle kunna pendla.. men det kostar så mycket för honom att köra. + att vi måste hitta en lgh i Lödde..

• Kimsan82

Vad är Atlas för ras??
    Förstår ditt dilemma men sheltie skällde också när hon va ensam (grannarna klagade här med) man blir så stressad själv..och tycker så synd om hunden!! (hon hade ändå en hundkompis så helt ensam var hon inte) På henne hjälpte ett anti skall halsband men har ni möjlighet till hunddagis är det ju helt klart att föredra!!

Kanske hade vart idé att annonsera efter en dagmatte!? Där han kunde va om dagarna, brukar alltid finnas stundenter eller gamla som vill tjäna en extra slant och samtidigt få sällskap!!

• Emab

Annars kan du väl annonsera efter dagmatte?

• ratwoman

Kimsan82:
    Han är en mellan schnauzer pojke på 3½ år.
    Ringde dit.. han som jag pratade med var supertrevlig och jag fick en mycket possitiv överraskning.. Deras priser är mycket lägre än det som jag betalar nu..
    Jag/vi har funderat på det att annonsera efter en dagmatte men jag är lite så med att lämna bort honom till någon som jag inte känner..
    det känns som att det är tryggare att lämna honom på ett hunddagis/hundpang än till en privatperson...
    kanske är ett dumt resonemang men så känns det just nu..

Har pratat med en kompis om att han kanske skulle kunna hjälpa oss mot betalning under en kortare period och han verkar inte så negativt inställd till det och det känns superbra eftersom jag vet att jag kan lita på honom till 110% och Atlas bara ÄLSKAR honom.

Svar på tråden hunddagis i skåne HJÄLP (Lång)