hunddagis i skåne HJÄLP (Lång)
Min kille har fått ett erbjudande om ett jobb i Löddeköpinge och han har frågat mig om jag kan tänka mig att flytta dit med honom, hunden och våran bebis som är beräknad till nov.
Och jag är väl inte helt främmande till idén det är bara det att hunden inte klarar av att vara sj hemma och när man lämnar honom och så ylar och skäller han tills det att man har kommit hem igen.
Jag har försökt att träna honom att vara själv men det har inte klickat i hjärnan på honom.. det kvittar om jag bara går ner i tvättstugan (10min) eller om jag går och handlar (ca 1h) han ylar konstant.. har fått flera påpekelser av mina grannar.. Vilket har resulterat i att jag knappt vågar att gå någonstanns om jag inte har hunden med mig.. vill juh inte bli vräkt
Sedan någon månad tillbaka så går Atlas på hunddagis mån - fre vilket har gjort både honom och mig mycket gott.. han är inte ensam och har en massa vovvekompisar och jag mår bra för att jag vet att jag gör det bästa för honom.
Men iaf.. Om Vi nu flyttar till Lödde så kanske där inte finns nått dagis och då är jag fast igen... och då med ett litet barn...
Jag har som sagt verkligen tränat honom men han fattar inte och jag är just nu mycket olycklig.. För jag förstår att min kille verkligen vill ha detta jobbet och eftersom jag är sjukskriven just nu så har jag inget igentligen som håller mig kvar i Malmö. Inget mer än Atlas hunddagis..
Och som min kille sa att det är klart att vi isf ska bo kvar i Malmö och att han tackar nej till jobbet och söker jobb här istället.. men det vill jag inte heller... Jag vill inte att han ger upp sin dröm för mig.
Och att lämna bort hunden är inte heller något alternativ.. För han är en del av våran familj.. jag bara önskar att han kunde hålla truten när han är sj
Så jag hoppas att ni snälla FL:are kan hjälpa mig med tips på hunddagis eller hundpensionat i eller i närheten av Lödde.