• Anonym (knölen)

Knöl på handleden.

Upptäckte idag att jag har en bula/knöl ovanför den stora knölen som alla har. Jag har haft lite ont i handleden de senaste veckorna. Är det något jag behöver kolla upp? Vad kan det vara? Det är liksom en hård knöl som ben typ.
    Vad ska jag göra??

• Svar på tråden Knöl på handleden.
  • Lady Gaga

jag hade oxå en knöl på handleden när jag var mindre. Den opererades bort och jag gick med bandage ett tag, dock inget gips.

~äta här eller äta påse?~
  • Anonym (knölen)

tack!

• Anonym (hipphipp)

jag hade en knöl på handleden som läkaren sa hade bildats av att det hade blivit ett litet hål i leden så att ledsaft bildades i en liten ficka, absolut inget att var rädd för men om jag tyckte det var störande så fick jag operera bort den.

• Anonym

den du antagligen har kallas för bibelknuta och är en hårt knuta full med vätska den kallas för bibelknuta för förr i världen slog man sönder den med en bibel så om du inte vill går till doktorn ta nått hårt typ din mobil eller nått o slå hårt på den så den går sönder min svåger gjorde det och hans han domnade på kvällen men dagen efter var den bra o knutan var borta skall cokså tillägga att han studerar till läkare

• Anonym

Jag har exakt likadant, mamma sa att det förmodligen är brosk, får jag fråga vilken hand?

• Anonym (knölen)

Tack! Det är vänsterhanden..Jag är högerhänt.
    Jag vet int eom jag vågar slå sönder den:D

• Pallas Athena

Det låter som ett ganglion, som NoMatter också skriver..
    Det är ledvätska som klumpar ihop sig och bildar en hård knöl. Om du trycker hårt på den, går det då att rubba lite, lite grann på den, eller att den ger med sig lite, som en väldigt hårt pumpad fotboll?
    Jag har haft ganglion i många år, och tyvärr får man ofta även ont i handleden då.. Jag har testat allt, våld, punktering osv, men det enda som verkligen fungerade var operation. Den kommer tillbaka emellanåt, men väldigt liten, så liten att det inte direkt gör ont i handleden längre.. Så kontakta en ortoped för att få veta vad du bör göra!

• Anonym (knölen)

Okej , jag tycker inte att den går att rubba men jag vågar kanske inte trycka tillräckligt hårt. Den är inte så jättestor nu men kommer den växa?
    Kan det vara den som gör att jag får ont i handleden/armen ibland?

• Anonym (knölen)

Okej , jag tycker inte att den går att rubba men jag vågar kanske inte trycka tillräckligt hårt. Den är inte så jättestor nu men kommer den växa?
    Kan det vara den som gör att jag får ont i handleden/armen ibland?

Svar på tråden Knöl på handleden.