• Anonym (knölen)

Knöl på handleden.

Upptäckte idag att jag har en bula/knöl ovanför den stora knölen som alla har. Jag har haft lite ont i handleden de senaste veckorna. Är det något jag behöver kolla upp? Vad kan det vara? Det är liksom en hård knöl som ben typ.
    Vad ska jag göra??

• Svar på tråden Knöl på handleden.
  • Anonym (knölen)

En annan sak också..Det knakar jättehögt när jag sträcker på armen (från både armbågen och handleden) Har det en koppling med knölen el är det nåt helt annat?

• Pallas Athena

Det vet jag faktiskt inte.. Kan säkert vara så!

• Anonym (knölen)

Tack bör jag beställa en tid på vårdcentralen eller är det köjligt att gå till läkaren för något sånt litet?

• Anonym

Har du ont under fötterna också?

• Anonym (knölen)

Ja ibland faktiskt och knäna. Varför??

• Anonym (knölen)

Nu blev jag orolig *hypokondriker* Varför undrade du det?

• Pallas Athena

Anonym (knölen) skrev 2007-08-15 21:16:56 följande:

Tack bör jag beställa en tid på vårdcentralen eller är det köjligt att gå till läkaren för något sånt litet?
    Jag tycker du ska beställa en tid. Och det är varken löjligt eller litet, det ställer ju till med besvär i form av smärta osv, och kan ju bli värre. I stort sett alla medicinska bevär är ju lättare att behandla om de upptäcks tidigt.
  • Anonym (Opererad)

Tycker du ska söka hjälp!
    Min knöl jag hade kallades för ganglion. Jag har tagit bort i båda händer + att jag hade carpaltunnelsyndrom.Det är att nerverna tvinnar sej i handleden
    Börja hos Vårdcentralen så du får remiss,sen hamnar du hos en ortoped eller handkirurg. Jag har opererat vänster hand 2 ggr, nu är den ganska ok.
    Lycka Till!!!

• Lejlej

jag började få ont i handleden i gymnasiet (för att jag spelade trumpet = höll handen ovanför hjärtat enligt skolsköterskan) har fått för mig att det oftast börjar på hösten....
    Ondast gör det vid stöd, tex armhävning eller luta sig mot något på samma sätt. När jag har knölen så syns den när jag böjer handen nedåt, så sitter den på handryggen i mitten vid handleden. nedanför blir det en håla då. ser ut som om underarmsbenet (ett smalt) sticker ut en bit.
    kanske jag har Ganglion?

• Anonym (knölen)

Tack vad snälla ni är alla!

Svar på tråden Knöl på handleden.