• Anonym

Min 3 åring har totalt knäckt mig......

Anonym (knäckt) skrev 2007-08-17 11:23:15 följande:

Handikapp?.......hur menar du?
    ADHD el dyl? De är hyperaktiva och har svårt att koncentrera sig. Svårt att följa sociala regler i vissa fall. Han är visserligen väldigt liten än, vet inte om de ställer sådana diagnoser så tidigt.
  • Anonym

Kaksmulan: Det kan vara lite häftigt, ja. Det är väl därför de inte brukar sätta diagnoser på barn i den åldern i första taget. Det kan ju vara en kombination av normal livlighet/trots/stress över ny situation.

• Anonym

Som en första akut åtgärd - kan ni fixa barnvakt över helgen så att ni får vila ut ett par dagar?!

Turas om att ha hand om honom, så att en av er föräldrar får vila i alla fall?

Och kom ihåg att även om det är skitjobbigt nu, så är det förmodligen bara under en övergångsperiod, inte för evigt!

• Anonym

Mitt råd är att ansöka om kontaktfamilj där ni kan få avlastning och stöttning i familjen. Det kan vara en riktigt bra lösning när bebisen kommer för att ni ska få det lugnt kring den också.

• Anonym

Jag har inte läst hela tråden MEN jag kan säga att jag känner igen mig i dig till tusen.. Min dotter fick diagnosen ADHD. Sen förstod man mer NU säger INTE jag att din son har det. Men något måste du göra. Ta kontakt med BUP och prata ut. Han kanske inte mår riktigt bra.

Tänker på dig
    Lycka till

Svar på tråden Min 3 åring har totalt knäckt mig......